Oferta Kontakt
nie zalogowano

Budżet marketingowy - tworzenie i zarządzanie

INFORMACJE OGÓLNE

Termin: 2018-01-25 – 2018-01-26
Lokalizacja: Warszawa, Al. Jana Pawła II 27
Branża: marketing
Opłata rejestracyjna od: 1590 zł
Organizator: Akademia Marketingu Atrium
Strona www: http://szkoleniaatrium.pl/szkolenie/event/budzet-marketingowy/
Opis:

Trener: Michał Dziekoński
Cena: 1590 zł + 23% vat. Godziny szkolenia: 10-17
Zobacz program i zamów szkolenie. Zapytaj o szczegóły: szkolenia@szkoleniaatrium.pl


PROGRAM SZKOLENIA

1. Najważniejsze zmiany w strategiach i budżetach marketingowych

  • Quiz zespołowy inaugurujący zajęcia
  • Ewolucja wydatków marketingowych – od budowania wizerunku po generowanie leadów
  • Powiązanie budżetów marketingowych ze sprzedażą
  • Nakłady na marketing - koszty zmienne czy stałe?

Case studies, inspiracje, ilustracje nowych koncepcji na przykładach, wyniki najnowszych badań

2. Symulacyjna gra strategiczna MARKETING BUDGET

  • Etap wstępny symulacji – weryfikacja założeń, dopasowanie budżetów do rynku, raportowanie wyników i ocena efektywności działań
  • Etap 1 symulacji – rywalizacja na stabilnym rynku dla produktów w różnych fazach cyklu życia
  • Etap 2 symulacji – zarządzanie budżetami i efektywnością działań
  • Podsumowanie symulacji i wręczenie nagród najlepszemu zespołowi

4-godzinna symulacyjna gra szkoleniowa, pozwalająca w praktyczny sposób przyswoić zasady zarządzania budżetem marketingowym w różnych sytuacjach rynkowych

3. Budżetowanie w marketingu – najważniejsze narzędzia

  • Metody wyznaczania wysokości i struktury budżetów marketingowych w praktyce
  • Czynniki decydujące o sukcesie rynkowym w warunkach silnej konkurencji oraz wzrostu znaczenia marketingu online

Praktyczne podsumowanie wyników symulacji rynkowej wraz z wnioskami, wskaźnikami  

4. Od planu marketingowego do budżetu marketingowego – jak w praktyce tworzyć budżety

  • Budżety wynikowe – plan działań rynkowych skorelowany z wynikami i/lub budżetami lat poprzednich
  • Budżety ad hoc – dopasowanie budżetów kwartalne/miesięczne w zależności od sytuacji rynkowej
  • Budżety elastyczne, budżety scenariuszowe, budżety success fee i w oparciu o Marketing Score Card
  • Od celów strategicznych, poprzez plan sprzedaży i opcje produkt-rynek do wyznaczenia celów i budżetów marketingowych – praktyka działania i narzędzia do wykorzystania w codziennej pracy

Przegląd metod budżetowania oraz praktyczne narzędzie (w MS Excel) do wyznaczania strategii i celów oraz przełożenia ich na budżety marketingowe

5. Taktyka planowania budżetu: push/pull, off-line/on-line, ATL/BTL, POE i in.

  • Budżet marketingowy a budżet sprzedażowy – powiązania w zależności od sektora i rynku
  • Strategie pull i strategie push w planowaniu budżetu marketingowego
  • Kalkulacja budżetu na narzędzia off-line i on-line – zasady i rozwiązania
  • Tradycyjny sposób podziału budżetu (ATL/BTL) a nowoczesne rozwiązania (model POE)
  • Struktura budżetu marketingowego w praktyce działań marketingu 3.0

Omówienie metod rozplanowania budżetów marketingowych na przykładach konkretnych firm i marek.

6. Budżet marketingowy na działania w internecie

  • Praktyczny quiz: budżety on-line w różnych sytuacja rynkowych i na różnych rynkach
  • Marketing pull/push: SEO/AdWords versus reklama odsłonowa, kontekstowa i natywna oraz Facebook i inne social media
  • Określenia budżetu e-mail marketingu
  • Nowe trendy: VOD, video marketing, content marketing, mobile, marketing personalizowany/on-demand

Ocena rozplanowania narzędzi on-line w budżecie marketingowy oraz symulacja pokazująca sposoby planowania budżetu marketingu online w zależności od sektora, sytuacji rynkowej i wysokości budżetu

7. Tradycyjne narzędzia ATL w budżetach marketingowych

  • Radio, prasa (tradycyjna i branżowa), telewizja - możliwości, koszty. Porównanie z działaniami w internecie.
  • Outdoor własny i powierzony – metody pomiaru skuteczności i efektywności
  • Współpraca z agencjami reklamowymi - na co zwracać uwagę, ustalając budżet
  • Metody rozliczania

8. Tradycyjne narzędzia BTL – ich planowanie i wdrożenie

  • Event marketing - możliwości, koszty, trendy. Targi i eventy – planowanie i rozliczanie
  • Tradycyjny PR, sponsoring – w ramach budżetu marketingowego czy poza nim?
  • Promocje sprzedaży – rozplanowanie w budżecie i harmonogramie w praktyce
  • Narzędzia wsparcia sprzedaży – foldery/ulotki, trade marketing, upominki firmowe

9. Ocena efektywności budżetu marketingowego i trendy budżetowania działań marketingowych

 

  • Marketing Score Card, kontrola budżetu bieżąca, miesięczna, kwartalna i roczna, audyt marketingowy w praktyce
  • Big data, marketing automation – zmiany sposobach planowania i rozliczania wydatków marketingowych
  • Prognozy i trendy narzędzi marketingowych 2020

Wyszukaj na skróty

Obiekty w największych miastach:

Warszawa (210) Kraków (148) Trójmiasto (99) Poznań (96) Wrocław (76) Gdańsk (59) Zakopane (44) Łódź (44) Lublin (42) Katowice (34) Bydgoszcz (27) Szczecin (26)

Makroregiony:

centrum (859) południe (829) północ (510) zachód (296) wschód (228)

Konferencje według miast:

Warszawa  (7)

Konferencje według kategorii:

marketing  (6) sprzedaż  (1)

Usługi według kategorii:

Rekreacja i sport  (92) Obsługa techniczna  (71) Personel  (63) Atrakcje lokalne  (62) Rozrywka  (55) Wyposażenie wnętrz i plenerów  (54) Transport  (39) Muzyka  (31) Organizatorzy  (27) Catering  (22) Szkolenia  (6) Gadżety  (6) Internet  (4) Inne  (3)

Pakiety promocyjne według miast:

Darłówko Zachodnie  (23) Warszawa  (9) Zalesie  (8) Starachowice  (8) Kołobrzeg  (8) Świeradów Zdrój  (7) Radziejowice  (6) Unieście  (6) Szczyrk  (6) Ciechocinek  (6) Konstancin-Jeziorna  (6) Powidz  (5) Gietrzwałd  (5) Bronisławów  (5) Mikołajki  (4) Konin/ Licheń Stary  (4) Białowieża  (4) Ogonki  (4) Murzasichle  (4) Wieliczka  (4) Stryszawa  (4) Łódź  (3) Worliny  (3) Kudowa Zdrój  (3) Gdynia  (3) Kraków  (3) Zagnańsk  (3) Smardzewice  (3) Spała  (3) Prusim  (3) Serock  (3) Poznań  (3) Piwniczna Zdrój  (2) Sopot  (2) Białka Tatrzańska  (2) Mrągowo  (2) Kobylnica  (1) Katowice  (1) Mielno  (1) Krynica-Zdrój  (1) Jachranka  (1) Jastrzębia Góra  (1) Kromerowo  (1) Nowe Brzesko  (1) Trojanów  (1) Nekla  (1) Jedwabno  (1) Cierpice  (1) Ustka  (1) Toruń  (1)