Oferta Kontakt
nie zalogowano

Budżet marketingowy - tworzenie i zarządzanie

Budżet marketingowy - tworzenie i zarządzanie

INFORMACJE OGÓLNE

Termin: 2018-09-03 – 2018-09-04
Lokalizacja: Warszawa, Al. Jana Pawła II 27
Branża: marketing
Opłata rejestracyjna od: 1590 zł
Organizator: Akademia Marketingu Atrium
Strona www: http://szkoleniaatrium.pl/szkolenie/event/budzet-marketingowy/
Opis:

Trener: Michał Dziekoński
Cena: 1590 zł + 23% vat. Godziny szkolenia: 10-17
Zobacz program i zamów szkolenie. Zapytaj o szczegóły: szkolenia@szkoleniaatrium.pl


PROGRAM SZKOLENIA

1. Najważniejsze zmiany w strategiach i budżetach marketingowych

  • Quiz zespołowy inaugurujący zajęcia
  • Ewolucja wydatków marketingowych – od budowania wizerunku po generowanie leadów
  • Powiązanie budżetów marketingowych ze sprzedażą
  • Nakłady na marketing - koszty zmienne czy stałe?

Case studies, inspiracje, ilustracje nowych koncepcji na przykładach, wyniki najnowszych badań

2. Symulacyjna gra strategiczna MARKETING BUDGET

  • Etap wstępny symulacji – weryfikacja założeń, dopasowanie budżetów do rynku, raportowanie wyników i ocena efektywności działań
  • Etap 1 symulacji – rywalizacja na stabilnym rynku dla produktów w różnych fazach cyklu życia
  • Etap 2 symulacji – zarządzanie budżetami i efektywnością działań
  • Podsumowanie symulacji i wręczenie nagród najlepszemu zespołowi

4-godzinna symulacyjna gra szkoleniowa, pozwalająca w praktyczny sposób przyswoić zasady zarządzania budżetem marketingowym w różnych sytuacjach rynkowych

3. Budżetowanie w marketingu – najważniejsze narzędzia

  • Metody wyznaczania wysokości i struktury budżetów marketingowych w praktyce
  • Czynniki decydujące o sukcesie rynkowym w warunkach silnej konkurencji oraz wzrostu znaczenia marketingu online

Praktyczne podsumowanie wyników symulacji rynkowej wraz z wnioskami, wskaźnikami  

4. Od planu marketingowego do budżetu marketingowego – jak w praktyce tworzyć budżety

  • Budżety wynikowe – plan działań rynkowych skorelowany z wynikami i/lub budżetami lat poprzednich
  • Budżety ad hoc – dopasowanie budżetów kwartalne/miesięczne w zależności od sytuacji rynkowej
  • Budżety elastyczne, budżety scenariuszowe, budżety success fee i w oparciu o Marketing Score Card
  • Od celów strategicznych, poprzez plan sprzedaży i opcje produkt-rynek do wyznaczenia celów i budżetów marketingowych – praktyka działania i narzędzia do wykorzystania w codziennej pracy

Przegląd metod budżetowania oraz praktyczne narzędzie (w MS Excel) do wyznaczania strategii i celów oraz przełożenia ich na budżety marketingowe

5. Taktyka planowania budżetu: push/pull, off-line/on-line, ATL/BTL, POE i in.

  • Budżet marketingowy a budżet sprzedażowy – powiązania w zależności od sektora i rynku
  • Strategie pull i strategie push w planowaniu budżetu marketingowego
  • Kalkulacja budżetu na narzędzia off-line i on-line – zasady i rozwiązania
  • Tradycyjny sposób podziału budżetu (ATL/BTL) a nowoczesne rozwiązania (model POE)
  • Struktura budżetu marketingowego w praktyce działań marketingu 3.0

Omówienie metod rozplanowania budżetów marketingowych na przykładach konkretnych firm i marek.

6. Budżet marketingowy na działania w internecie

  • Praktyczny quiz: budżety on-line w różnych sytuacja rynkowych i na różnych rynkach
  • Marketing pull/push: SEO/AdWords versus reklama odsłonowa, kontekstowa i natywna oraz Facebook i inne social media
  • Określenia budżetu e-mail marketingu
  • Nowe trendy: VOD, video marketing, content marketing, mobile, marketing personalizowany/on-demand

Ocena rozplanowania narzędzi on-line w budżecie marketingowy oraz symulacja pokazująca sposoby planowania budżetu marketingu online w zależności od sektora, sytuacji rynkowej i wysokości budżetu

7. Tradycyjne narzędzia ATL w budżetach marketingowych

  • Radio, prasa (tradycyjna i branżowa), telewizja - możliwości, koszty. Porównanie z działaniami w internecie.
  • Outdoor własny i powierzony – metody pomiaru skuteczności i efektywności
  • Współpraca z agencjami reklamowymi - na co zwracać uwagę, ustalając budżet
  • Metody rozliczania

8. Tradycyjne narzędzia BTL – ich planowanie i wdrożenie

  • Event marketing - możliwości, koszty, trendy. Targi i eventy – planowanie i rozliczanie
  • Tradycyjny PR, sponsoring – w ramach budżetu marketingowego czy poza nim?
  • Promocje sprzedaży – rozplanowanie w budżecie i harmonogramie w praktyce
  • Narzędzia wsparcia sprzedaży – foldery/ulotki, trade marketing, upominki firmowe

9. Ocena efektywności budżetu marketingowego i trendy budżetowania działań marketingowych

 

  • Marketing Score Card, kontrola budżetu bieżąca, miesięczna, kwartalna i roczna, audyt marketingowy w praktyce
  • Big data, marketing automation – zmiany sposobach planowania i rozliczania wydatków marketingowych
  • Prognozy i trendy narzędzi marketingowych 2020

Wyszukaj na skróty

Obiekty w największych miastach:

Warszawa (183) Kraków (105) Poznań (101) Trójmiasto (95) Wrocław (61) Gdańsk (54) Łódź (44) Lublin (37) Zakopane (35) Katowice (26) Szczecin (26) Karpacz (24)

Makroregiony:

centrum (766) południe (715) północ (444) zachód (239) wschód (200)

Konferencje według miast:

Konferencje według kategorii:

Usługi według kategorii:

Rekreacja i sport  (107) Obsługa techniczna  (83) Personel  (71) Atrakcje lokalne  (62) Wyposażenie wnętrz i plenerów  (55) Rozrywka  (54) Transport  (40) Catering  (31) Muzyka  (30) Organizatorzy  (27) Gadżety  (6) Szkolenia  (4) Internet  (4) Warsztaty tematyczne  (3) Inne  (3)

Pakiety promocyjne według miast:

Gdynia  (2) Busko-Zdrój  (1) Wiązowna  (1) Częstochowa  (1)

Pakiety promocyjne według kategorii:

Pakiety konferencyjne bez noclegu  (1) Pomysł na integrację   (1) Wakacje   (1) Majówka  (1) Oferty SPA  (1)