Oferta Kontakt
nie zalogowano

Zarządzanie budżetem marketingowym

Zarządzanie budżetem marketingowym

INFORMACJE OGÓLNE

Termin: 2017-08-22
Lokalizacja: Warszawa, Al. Jana Pawła II 27
Branża: zarządzanie
Opłata rejestracyjna od: 1590 zł
Organizator: Akademia Marketingu Atrium
Strona www: http://szkoleniaatrium.pl/
Opis:

1. Kluczowe zmiany w strategiach i budżetach marketingowych

 

  • Quiz zespołowy inaugurujący zajęcia
  • Ewolucja wydatków marketingowych – od budowania wizerunku po generowanie leadów
  • Powiązanie budżetów marketingowych ze sprzedażą
  • Nakłady na marketing – koszty zmienne czy stałe?

Case studies, inspiracje, ilustracje nowych koncepcji na przykładach, wyniki najnowszych badań

2. Symulacyjna gra strategiczna MARKETING BUDGET

  • Etap wstępny symulacji – weryfikacja założeń, dopasowanie budżetów do rynku, raportowanie wyników i ocena efektywności działań
  • Etap 1 symulacji – rywalizacja na stabilnym rynku dla produktów w różnych fazach cyklu życia
  • Etap 2 symulacji – zarządzanie budżetami i efektywnością działań
  • Podsumowanie symulacji i wręczenie nagród najlepszemu zespołowi

4-godzinna symulacyjna gra szkoleniowa, pozwalająca w praktyczny sposób przyswoić zasady zarządzania budżetem marketingowym w różnych sytuacjach rynkowych

3. Budżetowanie strategiczne w marketingu – najważniejsze narzędzia

  • Budżetowanie marketingu w całości procesu zarządzania rynkiem i sprzedażą oraz w strukturze rachunku wyników
  • Metody wyznaczania wysokości i struktury budżetów marketingowych w praktyce
  • Czynniki decydujące o sukcesie rynkowym w warunkach silnej konkurencji oraz wzrostu znaczenia marketingu online

Praktyczne podsumowanie wyników symulacji rynkowej wraz z wnioskami, wskaźnikami  

4. Od planu marketingowego do budżetu marketingowego – jak w praktyce tworzyć budżety

  • Budżety wynikowe – plan działań rynkowych skorelowany z wynikami i/lub budżetami lat poprzednich
  • Budżety ad hoc – dopasowanie budżetów kwartalne/miesięczne w zależności od sytuacji rynkowej
  • Budżety elastyczne, budżety scenariuszowe, budżety success fee i w oparciu o Marketing Score Card
  • Od celów strategicznych, poprzez plan sprzedaży i opcje produkt-rynek do wyznaczenia celów i budżetów marketingowych – praktyka działania i narzędzia do wykorzystania w codziennej pracy

Przegląd metod budżetowania oraz praktyczne narzędzie (w MS Excel) do wyznaczania strategii i celów oraz przełożenia ich na budżety marketingowe

5. Taktyka planowania budżetu: push/pull, off-line/on-line, ATL/BTL, POE i in.

  • Budżet marketingowy a budżet sprzedażowy – powiązania w zależności od sektora i rynku
  • Strategie pull i strategie push w planowaniu budżetu marketingowego
  • Kalkulacja budżetu na narzędzia off-line i on-line – zasady i rozwiązania
  • Tradycyjny sposób podziału budżetu (ATL/BTL) a nowoczesne rozwiązania (model POE)
  • Struktura budżetu marketingowego w praktyce działań marketingu 3.0

Omówienie metod rozplanowania budżetów marketingowych na przykładach konkretnych firm i marek.

6. Budżet marketingowy na działania w internecie

  • Praktyczny quiz: budżety on-line w różnych sytuacja rynkowych i na różnych rynkach
  • Marketing pull/push: SEO/AdWords versus reklama odsłonowa, kontekstowa i natywna oraz Facebook i inne social media
  • Określenia budżetu e-mail marketingu
  • Nowe trendy: VOD, video marketing, content marketing, mobile, marketing personalizowany/on-demand

Ocena rozplanowania narzędzi on-line w budżecie marketingowy oraz symulacja pokazująca sposoby planowania budżetu marketingu online w zależności od sektora, sytuacji rynkowej i wysokości budżetu

7. Tradycyjne narzędzia ATL w budżetach marketingowych

  • Radio, prasa (tradycyjna i branżowa), telewizja – możliwości, koszty. Porównanie z działaniami w internecie.
  • Outdoor własny i powierzony – metody pomiaru skuteczności i efektywności
  • Współpraca z agencjami reklamowymi – na co zwracać uwagę, ustalając budżet
  • Metody rozliczania

8. Tradycyjne narzędzia BTL – ich planowanie i wdrożenie

  • Event marketing – możliwości, koszty, trendy. Targi i eventy – planowanie i rozliczanie
  • Tradycyjny PR, sponsoring – w ramach budżetu marketingowego czy poza nim?
  • Promocje sprzedaży – rozplanowanie w budżecie i harmonogramie w praktyce
  • Narzędzia wsparcia sprzedaży – foldery/ulotki, trade marketing, upominki firmowe

9. Ocena efektywności budżetu marketingowego i trendy budżetowania działań marketingowych

  • Marketing Score Card, kontrola budżetu bieżąca, miesięczna, kwartalna i roczna, audyt marketingowy w praktyce
  • Big data, marketing automation – zmiany sposobach planowania i rozliczania wydatków marketingowych
  • Prognozy i trendy narzędzi marketingowych 2020

Szkolenie przeznaczone dla:

  • Product managerów, specjalistów ds. marketingu, menedżerów komunikacji marketingowej
  • Analityków, menedżerów i specjalistów działów controllingu, finansów i rachunkowości zarządczej
  • Dyrektorów i menedżerów marketingu odpowiedzialnych za tworzenie budżetów działów marketingu
  • Specjalistów i menedżerów z agencji reklamowych, agencji interaktywnych i domów mediowych

Korzyści i rozwój umiejętności:

  • Poznanie w praktyce metod tworzenia i rozliczania budżetu marketingowego dzięki grze symulacyjnej MARKETING BUDGET
  • Nabycie umiejętności przekładania strategicznych celów rynkowych na cele marketingowe i doboru  narzędzi
  • Poznanie najnowszych metod tworzenia i zarządzania budżetami marketingowymi (budżety elastyczne, budżety scenariuszowe i in.)
  • Zdobycie wiedzy zakresie podziału budżetu na narzędzia online i offline
  • Przegląd najważniejszych trendów rynkowych i narzędzi marketingu

CENA SZKOLENIA OBEJMUJE:

  • materiały szkoleniowe – drukowane i elektroniczne
  • imienny certyfikat ukończenia szkolenia
  • e-mailowe konsultacje z trenerem do 14 dni od zakończenia szkolenia
  • lunch w restauracji lub w formie bufetu
  • catering w trakcie przerw: kawa, herbata, soki, ciastka

Wyszukaj na skróty

Obiekty w największych miastach:

Warszawa (184) Kraków (106) Poznań (102) Trójmiasto (96) Wrocław (61) Gdańsk (54) Łódź (44) Lublin (37) Zakopane (35) Szczecin (26) Katowice (26) Gdynia (24)

Makroregiony:

centrum (767) południe (714) północ (445) zachód (241) wschód (201)

Konferencje według miast:

Konferencje według kategorii:

Usługi według kategorii:

Rekreacja i sport  (107) Obsługa techniczna  (83) Personel  (71) Atrakcje lokalne  (62) Wyposażenie wnętrz i plenerów  (55) Rozrywka  (54) Transport  (40) Catering  (31) Muzyka  (30) Organizatorzy  (27) Gadżety  (6) Szkolenia  (4) Internet  (4) Warsztaty tematyczne  (3) Inne  (3)

Pakiety promocyjne według miast:

Żelechów  (6) Gdynia  (3) Warszawa  (1) Busko-Zdrój  (1) Wiązowna  (1) Częstochowa  (1)

Pakiety promocyjne według kategorii:

Oferty SPA  (6) Wielkanoc   (2) Romantyczny weekend  (2) Wakacje   (1) Pakiety konferencyjne bez noclegu  (1) Pomysł na integrację   (1)