Opis:
1. Kluczowe zmiany w strategiach i budżetach marketingowych
- Quiz zespołowy inaugurujący zajęcia
- Ewolucja wydatków marketingowych – od budowania wizerunku po generowanie leadów
- Powiązanie budżetów marketingowych ze sprzedażą
- Nakłady na marketing – koszty zmienne czy stałe?
Case studies, inspiracje, ilustracje nowych koncepcji na przykładach, wyniki najnowszych badań
2. Symulacyjna gra strategiczna MARKETING BUDGET
- Etap wstępny symulacji – weryfikacja założeń, dopasowanie budżetów do rynku, raportowanie wyników i ocena efektywności działań
- Etap 1 symulacji – rywalizacja na stabilnym rynku dla produktów w różnych fazach cyklu życia
- Etap 2 symulacji – zarządzanie budżetami i efektywnością działań
- Podsumowanie symulacji i wręczenie nagród najlepszemu zespołowi
4-godzinna symulacyjna gra szkoleniowa, pozwalająca w praktyczny sposób przyswoić zasady zarządzania budżetem marketingowym w różnych sytuacjach rynkowych
3. Budżetowanie strategiczne w marketingu – najważniejsze narzędzia
- Budżetowanie marketingu w całości procesu zarządzania rynkiem i sprzedażą oraz w strukturze rachunku wyników
- Metody wyznaczania wysokości i struktury budżetów marketingowych w praktyce
- Czynniki decydujące o sukcesie rynkowym w warunkach silnej konkurencji oraz wzrostu znaczenia marketingu online
Praktyczne podsumowanie wyników symulacji rynkowej wraz z wnioskami, wskaźnikami
4. Od planu marketingowego do budżetu marketingowego – jak w praktyce tworzyć budżety
- Budżety wynikowe – plan działań rynkowych skorelowany z wynikami i/lub budżetami lat poprzednich
- Budżety ad hoc – dopasowanie budżetów kwartalne/miesięczne w zależności od sytuacji rynkowej
- Budżety elastyczne, budżety scenariuszowe, budżety success fee i w oparciu o Marketing Score Card
- Od celów strategicznych, poprzez plan sprzedaży i opcje produkt-rynek do wyznaczenia celów i budżetów marketingowych – praktyka działania i narzędzia do wykorzystania w codziennej pracy
Przegląd metod budżetowania oraz praktyczne narzędzie (w MS Excel) do wyznaczania strategii i celów oraz przełożenia ich na budżety marketingowe
5. Taktyka planowania budżetu: push/pull, off-line/on-line, ATL/BTL, POE i in.
- Budżet marketingowy a budżet sprzedażowy – powiązania w zależności od sektora i rynku
- Strategie pull i strategie push w planowaniu budżetu marketingowego
- Kalkulacja budżetu na narzędzia off-line i on-line – zasady i rozwiązania
- Tradycyjny sposób podziału budżetu (ATL/BTL) a nowoczesne rozwiązania (model POE)
- Struktura budżetu marketingowego w praktyce działań marketingu 3.0
Omówienie metod rozplanowania budżetów marketingowych na przykładach konkretnych firm i marek.
6. Budżet marketingowy na działania w internecie
- Praktyczny quiz: budżety on-line w różnych sytuacja rynkowych i na różnych rynkach
- Marketing pull/push: SEO/AdWords versus reklama odsłonowa, kontekstowa i natywna oraz Facebook i inne social media
- Określenia budżetu e-mail marketingu
- Nowe trendy: VOD, video marketing, content marketing, mobile, marketing personalizowany/on-demand
Ocena rozplanowania narzędzi on-line w budżecie marketingowy oraz symulacja pokazująca sposoby planowania budżetu marketingu online w zależności od sektora, sytuacji rynkowej i wysokości budżetu
7. Tradycyjne narzędzia ATL w budżetach marketingowych
- Radio, prasa (tradycyjna i branżowa), telewizja – możliwości, koszty. Porównanie z działaniami w internecie.
- Outdoor własny i powierzony – metody pomiaru skuteczności i efektywności
- Współpraca z agencjami reklamowymi – na co zwracać uwagę, ustalając budżet
- Metody rozliczania
8. Tradycyjne narzędzia BTL – ich planowanie i wdrożenie
- Event marketing – możliwości, koszty, trendy. Targi i eventy – planowanie i rozliczanie
- Tradycyjny PR, sponsoring – w ramach budżetu marketingowego czy poza nim?
- Promocje sprzedaży – rozplanowanie w budżecie i harmonogramie w praktyce
- Narzędzia wsparcia sprzedaży – foldery/ulotki, trade marketing, upominki firmowe
9. Ocena efektywności budżetu marketingowego i trendy budżetowania działań marketingowych
- Marketing Score Card, kontrola budżetu bieżąca, miesięczna, kwartalna i roczna, audyt marketingowy w praktyce
- Big data, marketing automation – zmiany sposobach planowania i rozliczania wydatków marketingowych
- Prognozy i trendy narzędzi marketingowych 2020
Szkolenie przeznaczone dla:
- Product managerów, specjalistów ds. marketingu, menedżerów komunikacji marketingowej
- Analityków, menedżerów i specjalistów działów controllingu, finansów i rachunkowości zarządczej
- Dyrektorów i menedżerów marketingu odpowiedzialnych za tworzenie budżetów działów marketingu
- Specjalistów i menedżerów z agencji reklamowych, agencji interaktywnych i domów mediowych
Korzyści i rozwój umiejętności:
- Poznanie w praktyce metod tworzenia i rozliczania budżetu marketingowego dzięki grze symulacyjnej MARKETING BUDGET
- Nabycie umiejętności przekładania strategicznych celów rynkowych na cele marketingowe i doboru narzędzi
- Poznanie najnowszych metod tworzenia i zarządzania budżetami marketingowymi (budżety elastyczne, budżety scenariuszowe i in.)
- Zdobycie wiedzy zakresie podziału budżetu na narzędzia online i offline
- Przegląd najważniejszych trendów rynkowych i narzędzi marketingu
CENA SZKOLENIA OBEJMUJE:
- materiały szkoleniowe – drukowane i elektroniczne
- imienny certyfikat ukończenia szkolenia
- e-mailowe konsultacje z trenerem do 14 dni od zakończenia szkolenia
- lunch w restauracji lub w formie bufetu
- catering w trakcie przerw: kawa, herbata, soki, ciastka