Opis:
Trener: Artur Maciorowski
Cena: 1590 zł + 23% vat
Godziny szkolenia: 10-17
Zobacz program i zamów szkolenie. Zapytaj o szczegóły: szkolenia@szkoleniaatrium.pl
Dzień 1 Customer journey w praktyce – budowanie strategii i plan taktyczny w digital marketingu
1. Customer journey map w praktyce – jak identyfikować touchpointy i projektować ścieżkę zakupową klienta?
- strategia STP – segmentacja, targetowanie i pozycjonowanie online w praktyce
- w jakiś sposób identyfikować grupę docelową w sieci? – badania, narzędzia, praktyka
- Segment vs Persona – jak zobrazować optymalnego odbiorcę?
- Jak identyfikować punkty styku (touchpoints) dla wybranego produktu/usługi?
- od płatnych przez własne po pozyskane - kanały komunikacji POEM w praktyce i ich rola w customer journey
- Customer journey online – jak projektować mapę podróży klienta?
- 3 determinanty sukcesu w Customer Experience
Ćwiczenie praktyczne – planowanie customer journey dla wybranych branż krok po kroku
2. Strategia w digital marketingu – jak zaplanować działania w kanale online?
- Ile wydawać i jak alokować budżet marketingowy w digital marketingu?
- Formy i narzędzia w e-marketingu – jak dzielić budżet w zależności od skali budżetu?
- Planowanie kampanii internetowej krok po kroku – od KPI i celów przez dobór formatów i mediów po mierniki sukcesu i modele rozliczeń
- Kampanie typu branding i direct response – dobór formatów reklamy internetowej: od wizerunku do sprzedaży
- jak planować powierzchnię reklamową w sieci? - kluczowe modele emisji i rozliczeń
- Przegląd narzędzi reklamy internetowej od A do Z:
- SEO w praktyce - jak optymalizować serwisy i pozyskiwać linki by zwiększać pozycje w Google?
- Jak planować kampanie AdWords i re-marketingowe kierowane do biznesu?
- E-mailingi i newslettery – jak projektować skuteczne kreacje wizerunkowo-sprzedażowe za pośrednictwem e-mail marketingu
- Display, wideo i mobile – jak precyzyjnie docierać do TG? Od mediów do kreacji
- Programmatic i RTB – jak przenieść kampanie wizerunkowo-zasięgowe na wyższy poziom?
- Content marketing w pigułce– jak marketing treści zmienia model komunikacji z potencjalnymi i obecnym kientami?
- Podstawy strategii social media w 5 kluczowych platformach (LinkedIn, blog, Facebook, Twitter, Slideshare) – między brandingiem a sprzedażą.
- Pozostałe formy e-marketingu – ePR, sponsoring, viral marketing, digital influencers
- jak wybrać i z kim współpracować przy projektach online? - agencje, wydawcy i domy mediowe: kryteria wyboru, brief, zasady współpracy i rozliczenia
- Kampanie reklamowe z ograniczonym budżetem – możliwości i przykłady aktywności
- Integracja kanałów online i offline w praktyce – case studies
Ćwiczenie praktyczne – projektowanie i ocena kreacji reklamowych
Dzień 2 Kampanie sprzedażowe i direct response krok po kroku - jak pozyskiwać klientów na produkty i usługi w internecie?
1. Planowanie kampanii sprzedażowych online – działania direct response i generowanie leadów w praktyce
- Generowanie leadów od A do Z – czyli jak pozyskiwać kontakty handlowe w internecie?
- Jak skłaniać potencjalnych klientów do pozostawienia danych teleadresowych wraz ze zgodą na kontakt handlowy i marketingowy?
- Jak budować bazę odbiorców – e-mail, SMS, dane z social media?
- Co to jest lead i jakie są jego rodzaje?
- Lejek sprzedażowy – od rekordu/użytkownika do klienta. W jaki sposób „przepychać” użytkownika by uczynić z niego klienta?
- Model generowanie leadów w sieci– które narzędzia są najskuteczniejsze w procesie pozyskiwania danych online?
- Taktyki i skuteczne sposoby pozyskiwania leadów w ramach B2C i B2B – jakie narzędzia online zapewniają najwyższą konwersję?
- dojrzewanie klienta, czyli lead nurturing w praktyce. Sprawdzone sposoby „pielęgnowania” kontaktów i „dorastania” do sprzedaży.
- jak wykorzystać automation marketing do identyfikacji i pozyskiwania klientów? – segmentacja, scoring i dynamiczne treści
- Performance marketing i afiliacja – jak wykorzystać potencjał partnerów by sprzedawali nasze usługi? Jak rozliczać się z partnerami i ile płacić?
- Własne programy partnerskie (member gets member) online – czym motywować klientów by rekomendowali nasze usługi i produkty?
Ćwiczenie praktyczne – praktyczne sposoby pozyskiwania leadów sprzedażowych
2. WWW, która sprzedaje i skuteczne landing page od A do Z
- Jak zaprojektować i zoptymalizować skuteczną stronę produktową?
- jak projektować efektywne strony WWW zachęcające do pozostawienia danych kontaktowych?
- Landing Page bez tajemnic – treść, layout, formularz od A do Z
- strategiczny trójkąt sprzedażowej WWW – które elementy wpływają na wyższe konwersje i liczbę pozyskanych formularzy?
- sprzedażowe sposoby komunikacji za pośrednictwem WWW – co jest skuteczne, a co tylko zabiera czas użytkownika?
- Projektowanie formularza kontaktowego krok po kroku – najlepsze wzorce i typowe błędy
- dlaczego użytkownicy kłamią przy wypełnianiu formularzy i które elementy pomijać?
- wnioski internetowe i checkout w e-commerce – jak projektować by zwiększać konwersje (kroki, postęp, etykiety, bodźce, itp.)
Ćwiczenie praktyczne – WWW LP i formularze- projektowanie, ocena, analiza
3. Pomiar efektywności – jak mierzyć i optymalizować aktywność sprzedażową online?
- monitoring i optymalizacja działań – co mierzyć i jak optymalizować działania pro-sprzedażowe w sieci?
- jak interpretować dane w procesie lead generation?
- Kalkulowanie kosztów w praktyce – od rekordu przez leada po klienta
- Ile kosztuje użytkownik, potencjalny klient i faktyczna akcja online?