Oferta Kontakt
nie zalogowano

Trade marketing - marketing dla działów sprzedaży

Trade marketing - marketing dla działów sprzedaży

INFORMACJE OGÓLNE

Termin: 2018-09-17 – 2018-09-18
Lokalizacja: Warszawa, Al. Jana Pawła II 27
Branża: marketing
Opłata rejestracyjna od: 1590 zł
Organizator: Akademia Marketingu Atrium
Strona www: http://szkoleniaatrium.pl/szkolenie/event/trade-marketing/
Opis:

Trener: Michał Dziekoński
Cena: 1590 zł + 23% vat. Godziny szkolenia: 10-17
Zobacz program i zamów szkolenie. Zapytaj o szczegóły: szkolenia@szkoleniaatrium.pl

PROGRAM SZKOLENIA

1. Trade marketing 2.0 – jak zmienia się praca trade marketerów w epoce dynamicznych zmian u partnerów handlowych

  • ROPO, showroom, pokolenie Zalando – zmiany w kanałach dystrybucji powodujące modyfikację strategii wobec partnerów handlowych
  • marketing handlowy – łącznik między sprzedażą a marketingiem
  • najważniejsze pojęcia trade marketingu: channel partnership, field marketing, sales marketing, category management, merchandising, sales suport
  • nowa segmentacja partnerów w kanałach dystrybucji

2. Symulacyjna gra strategiczna TRADE MARKETING

  • podział na rywalizujące ze sobą zespoły i poznanie zasad symulacji rynkowej
  • planowanie celów trade marketingu
  • określanie strategii obsługi partnerów w kanałach dystrybucji
  • opracowywanie ofert współpracy i korzyści
  • rywalizacja rynkowa – zdobywanie kontraktów
  • raportowanie wyników i feedback

3. Blok fakultatywny: dla firm B2C – category management

(pierwsze 2 godziny w drugim dniu szkolenia)

  • category management w handlu tradycyjnym i nowoczesnym
  • budowanie relacji z kluczowymi graczami (sieciami) – możliwości i ryzyka
  • kluczowe zasady zarządzania półką i powierzchnią sprzedaży
  • POS i narzędzia wsparcia sprzedaży partnerów handlowych
  • kluczowe wskaźniki i mierzenie efektywności w category management
  • marki własne: decyzja strategiczna firmy na rynku B2C

4. Strategie marketingowe w trade marketingu

  • opcje i kierunki działań
  • macierz produkt-rynek jako narzędzie planowania działań
  • pozycjonowanie rynkowe oferty na tle konkurencji
  • wdrażanie działań trade marketingowych w praktyce

5. Narzędzia taktyczne w pracy trade marketerów

  • promocja sprzedaży, materiały POS
  • rola zintegrowanej komunikacji marketingowej producenta
  • programy wspólne producenta i dystrybutora
  • szkolenia dla partnerów w kanałach dystrybucji
  • eventy dla dystrybutorów i klientów finalnych – techniki dotarcia

6. Efektywność trade marketingu

  • wskaźniki penetracji rynku, dystrybucji, udziału w zakupach klientów
  • wskaźniki sprzedażowe, wizerunkowe i w zakresie przyszłych zakupów
  • trade marketing w internecie – platformy zakupowe, e-commerce, trade marketing pull

7. Blok fakultatywny: dla firm B2B – trade marketing B2B

(ostatnie dwie godziny szkolenia)

 

  • specyfika trade marketingu na rynku B2B – gdzie kupującym są firmy,
  • sprzedaż przetargowa, kontraktowa i w dystrybucji rozdrobnionej
  • relacje z hurtem w sytuacji silnej pozycji kluczowych dystrybutorów na rynku
  • budowa map rynku i narzędzi wspierających sprzedaż na rynku B2B


Wyszukaj na skróty

Obiekty w największych miastach:

Warszawa (184) Kraków (106) Poznań (101) Trójmiasto (95) Wrocław (61) Gdańsk (54) Łódź (44) Lublin (37) Zakopane (35) Szczecin (26) Katowice (26) Gdynia (24)

Makroregiony:

centrum (768) południe (715) północ (444) zachód (239) wschód (200)

Konferencje według miast:

Konferencje według kategorii:

Usługi według kategorii:

Rekreacja i sport  (107) Obsługa techniczna  (83) Personel  (71) Atrakcje lokalne  (62) Wyposażenie wnętrz i plenerów  (55) Rozrywka  (54) Transport  (40) Catering  (31) Muzyka  (30) Organizatorzy  (27) Gadżety  (6) Internet  (4) Szkolenia  (4) Warsztaty tematyczne  (3) Inne  (3)

Pakiety promocyjne według miast:

Gdynia  (2) Busko-Zdrój  (1) Wiązowna  (1) Częstochowa  (1)

Pakiety promocyjne według kategorii:

Pomysł na integrację   (1) Wakacje   (1) Majówka  (1) Oferty SPA  (1) Pakiety konferencyjne bez noclegu  (1)