Oferta Kontakt
nie zalogowano

Zarządzanie reklamacjami w procesach produkcyjnych

Zarządzanie reklamacjami w procesach produkcyjnych

INFORMACJE OGÓLNE

Termin: 2017-10-16 – 2017-10-17
Lokalizacja: Wrocław
Branża: zarządzanie
Opłata rejestracyjna od: 1490 zł
Organizator: Progress Project Sp. z o.o.
Strona www: http://szkolenia.progressproject.pl/
Opis:

Korzyści dla uczestników

  • wykorzystanie umiejętności spojrzenia na reklamacje klientów zewnętrznych i wewnętrznych,
  • poznanie skutecznych zasad postępowania z reklamacjami w procesach,
  • podniesienie skuteczności pracowników w działaniach poreklamacyjnych.

Czas trwania

16 godzin dydaktycznych - 2 dni

Program szkolenia

  1. Wstęp, definicje.
  2. Pojęcia główne.
  3. Otoczenie = procesy = klienci i ich oczekiwania = reklamacje.
  4. Komunikacja: klient - właściciel procesu. Jak przekazywać uwagi, spostrzeżenia i pretensje.
  5. Reklamacje od klientów wewnętrznych - jak na nie patrzeć i wykorzystywać?
  6. Reklamacje zewnętrzne: możliwość do rozwoju a nie dowód błędu.
  7. Zasady ciągłego rozwoju w oparciu o analizę reklamacji: PDCA i raport 8D.
  8. Metody analizy reklamacji: szukanie danych i faktów o głównych przyczynach.
  9. Zarys i przykłady stosowania, narzędzia „miękkie” (język korzyści, asertywność) podczas rozpatrywania reklamacji, przekonywanie pracowników do zmian i punktu widzenia z perspektywy jakości.
  10. Poka-Yoke, Smart, Burza mózgów werbalna i niewerbalna, 5WHY, diagram Ishikawy, ABCD Suzuki, Diagram Pareto-Lorenza:
  • wykorzystanie narzędzi powyższych narzędzi do rozwiązania wymienionych przez uczestników problemów firmy,
  • praca w zespołach aby dotrzeć do przyczyn źródłowych,
  • działania korekcyjne, korygujące, zapobiegawcze,
  • akcje zgodne z metodyką PDCA – plan-do-check-act – planuj-wdrażaj-sprawdzaj-poprawiaj,
  • hierarchizacja rozwiązań i ustalanie priorytetów,
  • wypracowanie planu akcji,
  • przypisanie terminów, dat zakończenia działań,
  • rozliczanie z terminowości zadań.
  1. Metodologia rozwiązywania problemów 8D:
  • co to jest metoda 8D i kiedy ją można stosować,
  • D0 – Przygotowanie do procesu 8D,
  • D1 – Powołanie zespołu 8D,
  • D2 – Opis problemu,
  • D3 – Wprowadzenie tymczasowych działań zaporowych,
  • D4 – Zdefiniowanie i weryfikacja przyczyny głównej,
  • D5 – Wybór i weryfikacja stałych działań korygujących,
  • D6 – Wprowadzenie i zatwierdzenia stałych działań korygujących - PDCA,
  • D7 – Wprowadzenie i zatwierdzenia stałych działań korygujących - zapobieganie ponownym wystąpieniom problemom,
  • D8 – Podziękowania i uznania dla zespołu 8D.
  1. Warsztaty praktyczne – opracowanie raportu 8D firmy.
  2. Podsumowanie szkolenia.

Wyszukaj na skróty

Obiekty w największych miastach:

Warszawa (183) Kraków (106) Poznań (101) Trójmiasto (95) Wrocław (61) Gdańsk (54) Łódź (44) Lublin (37) Zakopane (35) Szczecin (26) Katowice (26) Karpacz (24)

Makroregiony:

centrum (767) południe (715) północ (444) zachód (239) wschód (200)

Konferencje według miast:

Konferencje według kategorii:

Usługi według kategorii:

Rekreacja i sport  (107) Obsługa techniczna  (83) Personel  (71) Atrakcje lokalne  (62) Wyposażenie wnętrz i plenerów  (55) Rozrywka  (54) Transport  (40) Catering  (31) Muzyka  (30) Organizatorzy  (27) Gadżety  (6) Szkolenia  (4) Internet  (4) Warsztaty tematyczne  (3) Inne  (3)

Pakiety promocyjne według miast:

Gdynia  (2) Busko-Zdrój  (1) Wiązowna  (1) Częstochowa  (1)

Pakiety promocyjne według kategorii:

Oferty SPA  (1) Pakiety konferencyjne bez noclegu  (1) Pomysł na integrację   (1) Wakacje   (1) Majówka  (1)