Społecznie Odpowiedzialna Branża Eventowa
Ile jedzenia zostaje po każdym evencie?
Ile pełnych, nienaruszonych pater i bemarów wypełnionych wykwintnymi przekąskami, ląduje w śmietniku?
Nie przeszkadza Wam to?
Każdy, kto zawodowo zajmuje się organizacją imprez, wielokrotnie spotkał się z problemem marnowania jedzenia.
A problem jest, bo tylko w Polsce corocznie wyrzucamy 9 milionów ton żywności![1]
Co my, jako branża eventowa możemy zrobić, by choć w małym stopniu temu przeciwdziałać?
"Moda" na bycie firmą odpowiedzialną społecznie trwa, i przekształciła się już w realne, ustrukturyzowane działania.
Dzięki kodeksom etycznym, programom społecznym czy dbałości o środowisko, pracodawcy starają się kształtować pozytywny wizerunek firmy wśród pracowników. Zarządy i działy CSR promują i wspierają wolontariat pracowniczy m.in. przekazując środki na ich realizację.
Branża eventowa również widzi trend, w którym w ramach imprez integracyjnych, pracownicy podejmują działania
i prace na rzecz potrzebujących. Co zatem nasza branża może zrobić, by zadziałać międzysektorowo i połączyć biznes z NGOsami, a finalnie pomóc potrzebującym?
Jak to zwykle bywa, przypadek sprawił, że trafilismy na osobę która aktywnie współpracuje z Fundacją Bank Żywności SOS w Warszawie. Rozmowa z Panią Patrycją Krześniak z Sephora Polska, bo o niej mowa, zrobiła na nas tak pozytywne wrażenie, że od razu aktywnie włączyliśmy się w promowanie idei przez nią promowanych.
Chodzi mianowicie o przekazywanie żywności pozostałej po firmowych imprezach, odpowiednim dla lokalizacji Bankom Żywności.
"Kontakt z Bankiem Żywności SOS w Warszawie nawiązałam podczas organizowania Konwencji Sprzedażowej- mówi Pani Krzesniak- Od tamtej pory zaczęłam rozpowszechniać ten zwyczaj przy okazji innych eventów. Dla wygody każdej ze stron, umieszczam zapis o możliwości takiej współpracy
w umowie z daną lokalizacją."
Pomysł jest chwytliwy! Nie tylko my zapaliliśmy się do działania!
"Niektóre restauracje i hotele zaczęły nawet same proponować to rozwiązanie dla swoich klientów - jako pewna ciekawostka i wartość dodana imprezy lub spotkania"- dodaje Pani Patrycja.
Sami również skontaktowalismy się z Magdaleną Krajewską, prezes fundacji Bank Żywności.
Pani Magdalena podzieliła się z nami wiedzą o Bankach i mechanizmach ich działania.
"Głównym naszym celem jest pozyskiwanie i magazynowanie żywności zagrożonej zmarnowaniem, a następnie przekazywanie jej najbiedniejszym- mówi Prezes Krajewska i z dumą dodaje- W 2016 roku pozyskaliśmy ponad 4,2 mln kg żywności!".
Zespół Pani Magdaleny to wykwalifikowani pracownicy i wolontariusze, którzy w oparciu o profesjonalne zaplecze logistyczne są w stanie pozyskać
i rozdysponować nawet duże partie żywności, której grozi przeterminowanie. Pozyskana żywność, za pośrednictwem ponad 140 organizacji pomocowych, trafia do 56 000 potrzebujących z Warszawy oraz województwa mazowieckiego. Wśród beneficjentów są noclegowanie, jadłodajnie, świetlice socjoterapeutyczne i środowiskowe oraz ośrodki resocjalizacyjne.
W ramach Federacji Polskich Banków Żywności działają 32 regionalne banki, które w 2016 roku pozyskały 92 700 ton produktów spożywczych. Obrazowo, to 7300 tirów wypełnionych jedzeniem!
Jak my jako branża możemy wesprzeć tę ideę? Stając do konkursu, szykując ofertę na organizację bankietu, konferencji czy gali-proponujmy klientowi,
by stał się darczyńcą! Takie działanie wpisuje się idealnie w działania CSRowe!
Sami, prowadząc agencję eventową, proponujemy współpracę z Bankami Żywności i jeszcze nikt nie odmówił!
Zespół Confero.pl
Jak to działa?
* Fundacja Bank Żywności SOS w Warszawie powstała w 1994 roku z inicjatywy Jacka Kuronia. Od 2004 roku posiada status organizacji pożytku publicznego. Jest członkiem Federacji Polskich Banków Żywności oraz Europejskiej Federacji Banków Żywności. Banki Żywności to idea, którą stworzył w latach 60-tych emerytowany, amerykański biznesmen - John van Hengel. W Polsce pierwszy Bank Żywności powołał Jacek Kuroń. Idea rozrosła się do Federacji Polskich Banków Żywności, która jest wspólnotą 32 Banków Żywności.
*Patrycja Krześniak Communication & Events Junior Manager w Sephora Polska. W firmie od 4 lat. Od początku odpowiedzialna za organizacje eventów wewnętrznych. https://pl.linkedin.com/in/patrycjakrzesniak
*Magdalena Krajewska Prezes Zarządu Bank Żywności SOS w Warszawie. Od 19 lat związana z organizacjami pozarządowymi.
Z Bankami Żywności zawodowo jest związana od jedenastu lat. Pełniła funkcję Wiceprezeski Federacji Polskich Banków Żywości.
Brała udział w zakładaniu Banków Żywności na Mazowszu. Jako reprezentantka organizacji pozarządowych wspólnie z przedstawicielami administracji pracuje nad systemowymi modelami rozwiązywania problemów społecznych. Interesuje się partnerstwami pomiędzy sektorem organizacji pozarządowych oraz sektorem biznesu. Odpowiada za wolontariat biznesu w swojej organizacji. Prowadzi szkolenia i konsultacje.
Obiekty w największych miastach:
Warszawa (182) Kraków (104) Poznań (100) Trójmiasto (94) Wrocław (61) Gdańsk (53) Łódź (43) Lublin (37) Zakopane (36) Szczecin (26) Katowice (26) Gdynia (24)Typy obiektów:
Obiekt hotelowy (1574) Ośrodek wypoczynkowo-szkoleniowy (231) Centrum konferencyjne (179) Unikalne miejsce (107) Pensjonat (94) Restauracja (32) Obiekty kultury (32) Hala sportowo-widowiskowa (26) Centrum rekreacji/piknik (14) Muzeum (14) Centrum targowo-kongresowe (5) Statek (4)Noclegi:
Do 30 osób (182) Do 60 osób (587) Do 120 osób (575) Powyżej 200 osób (152) Powyżej 350 osób (53) Powyżej 500 osób (37)Sale:
Do 30 osób (867) Do 60 osób (1131) Do 120 osób (1119) Powyżej 200 osób (513) Powyżej 350 osób (206) Powyżej 500 osób (110)Konferencje według miast:
Konferencje według kategorii:
Usługi według kategorii:
Rekreacja i sport (107) Obsługa techniczna (83) Personel (71) Atrakcje lokalne (62) Wyposażenie wnętrz i plenerów (55) Rozrywka (54) Transport (40) Catering (31) Muzyka (30) Organizatorzy (27) Gadżety (6) Szkolenia (4) Internet (4) Warsztaty tematyczne (3) Inne (3)Pakiety promocyjne według miast:
Częstochowa (1) Gorzów Wielkopolski (1) Busko-Zdrój (1) Wiązowna (1)Pakiety promocyjne według kategorii:
Pomysł na integrację (1) Oferty SPA (1) Promocje konferencyjne (1) Pakiety konferencyjne bez noclegu (1)