Oferta Kontakt
nie zalogowano

Obniżyć koszty hotelowej gastronomii o 8-15 proc. i nie zejść na psy

7 listopada

Obniżyć koszty hotelowej gastronomii o 8-15 proc. i nie zejść na psy

Jedną z metod poprawy wyników ekonomicznych hotelowej gastronomii jest obniżenie poziomu „food cost" czy jak kto woli „wsadu do kotła". W okresie wychłodzenia gospodarki i sektorowego spadku przychodów ze sprzedaży, każdy roztropny hotelarz drobiazgowo analizuje receptury gastronomiczne oraz zawartość hotelowych kart menu, by wg praktyków osiągnąć 8-15 proc. obniżki kosztów. Oczywiście bez wyraźnej utraty jakości podawanych potraw, a co za tym idzie - pogorszenia opinii o poziomie hotelowej restauracji.


Ta praca, polegająca na przejrzeniu receptury po recepturze i to najlepiej z wynajętym w tym celu lub zaprzyjaźnionym szefem kuchni - pozwala wyeliminować z receptur składniki, których udział w daniu nie jest istotny z punktu widzenia konsumenta, ale istotny ze względu na zagregowane koszty.
Praktycy wskazują, że warto do tego zadania zatrudnić zewnętrznego specjalistę od gotowania, by nie miał on emocjonalnego stosunku do receptur i przedłożył pragmatyzm spojrzenia nad aspiracje.
To, jak dalece iść będzie ingerencja zależy od intencji: czy eliminowane będa jedynie nieuzasadnienie drogie dodatki i elementy wykończenia dań, które z powodzeniem można zastąpić tańszymi a równie atrakcyjnymi składnikami - bez szkody dla smakowych i wizualnych atrybutów dania. Czy też hotel decyduje się na modyfikację karty menu, wykluczając dania o najniższym współczynniku sprzedaży lub najniższej rentowności?


Trzeba pamiętać, że dania sprzedające się sporadycznie, blokują niekiedy niemałe pieniądze jako "towar w magazynie" a bywa że niesprzedane w terminie przydatności surowca do spożycia - trafiają jako wsad do kotła dla klienta grupowego lub w drastycznych przypadkach - są wyrzucane przy kolejnej inwentaryzacji.


źródło: http://www.e-hotelarstwo.com


Wyszukaj na skróty

Obiekty w największych miastach:

Warszawa (183) Kraków (105) Poznań (101) Trójmiasto (95) Wrocław (61) Gdańsk (54) Łódź (44) Lublin (37) Zakopane (35) Szczecin (26) Katowice (26) Gdynia (24)

Makroregiony:

centrum (766) południe (715) północ (444) zachód (240) wschód (200)

Konferencje według miast:

Konferencje według kategorii:

Usługi według kategorii:

Rekreacja i sport  (107) Obsługa techniczna  (83) Personel  (71) Atrakcje lokalne  (62) Wyposażenie wnętrz i plenerów  (55) Rozrywka  (54) Transport  (40) Catering  (31) Muzyka  (30) Organizatorzy  (27) Gadżety  (6) Szkolenia  (4) Internet  (4) Warsztaty tematyczne  (3) Inne  (3)

Pakiety promocyjne według miast:

Gdynia  (2) Busko-Zdrój  (1) Wiązowna  (1) Częstochowa  (1)

Pakiety promocyjne według kategorii:

Pomysł na integrację   (1) Wakacje   (1) Majówka  (1) Oferty SPA  (1) Pakiety konferencyjne bez noclegu  (1)