26 lutego
Hotel w nowej, wypełnionej emocjami odsłonie.
Wg najnowszych badań, nowoczesny hotel powinien być wyjątkowym miejscem spotkań, w którym świetnie czują się nie tylko goście w nim nocujący, ale też niekorzystający z tych usług. Wszyscy muszą czuć się mile widziani!
Goście oczekują nowych doświadczeń. Nie wystarczy już tradycyjna recepcja i hotelowy boy. Dziś, przybywający goście chcą wkraczać do tętniących życiem przestrzeni, w których mogą nie tylko wynająć pokój, ale też spotkać się z przyjaciółmi lub innymi gośćmi, zjeść coś pysznego z lokalnej kuchni. Goście chętnie posłuchają muzyki albo obejrzą mecz na dużym ekranie lobby!W cenie jest wspólne doświadczanie i możliwość poznania lokalnej kuchni i kultury. Czy to nie brzmi jak opis najlepszych, np. telawiwskich hosteli, w których mieszają się nacje, smaki, zapachy... Tak właśnie jest!
Millenialsi, dzisiejsza klasa średnia, to świadomi konsumenci, którzy w odpowiedzi na pytanie "mieć czy być?" - odpowiadają DOŚWIADCZAĆ, w jakimś sensie wymusili zmianę formatów hotelowych. Tacy klienci nie potrzebują gigantycznych pokoi, do posprzątania których zużyć trzeba mnóstwa wody, detergentów i prądu. Dla nich ważny jest lokalny design, możliwość poznania nowych ludzi i ideologia zero waste! ;)
Symbol hotelu, obszerna, reprezentacyjna recepcja został zastąpiony nowoczesnymi rozwiązaniami mobilnymi. Jedną z pierwszych sieci oferujących to "hipsterskie" rozwiązanie było PURO. Po przyjeździe do hotelu, goście witani są przez mało formalny personel, który nie narzuca swojej obecności, a jedynie wkracza gdy zachodzi potrzeba. Ten sam model wprowadza ibis. Formalności związane z zameldowaniem, załatwisz przy barze lub siedząc w wygodnym lobby.
Ibis, poszedł o krok dalej i opierając się na badaniach konsumenckich, wprowadziło kolejne rozwiązania, które są ukłonem w stronę współczesnych klientów. W 2019 roku w hotelach ibis, w 6 państwach na świecie, zorganizowano ponad 100 koncertów z udziałem lokalnych muzyków. Akcja spotkała się z uznaniem gości - połączyła chęć doświadczania z lokalnością!
Jeszcze kilka lat temu, oferta restauracji hotelowych kierowana była wyłącznie hotelowym gościom. Dziś, każdy nowy format hotelowy szczyci się restauracją czy barem, otwartym dla osób z zewnątrz! Hotele chcą zyskać status miejsc kultowych i godnych odwiedzenia!
Hotele lifestyle'owe wygrywają ze standardowym hotelarstwem, a może te pierwsze stają się standardem odsyłając klasykę do lamusa? Jest też opcja numer trzy: granice pomiędzy formatami się zacierają, ustępując pola hybrydowym, otwartym na nowinki i nowych gości hotelom.
Obiekty w największych miastach:
Warszawa (183) Kraków (106) Poznań (101) Trójmiasto (95) Wrocław (61) Gdańsk (54) Łódź (44) Lublin (37) Zakopane (35) Szczecin (26) Katowice (26) Gdynia (24)Typy obiektów:
Obiekt hotelowy (1583) Ośrodek wypoczynkowo-szkoleniowy (231) Centrum konferencyjne (181) Unikalne miejsce (106) Pensjonat (94) Obiekty kultury (33) Restauracja (32) Hala sportowo-widowiskowa (26) Centrum rekreacji/piknik (14) Muzeum (14) Centrum targowo-kongresowe (5) Statek (4)Noclegi:
Do 30 osób (182) Do 60 osób (588) Do 120 osób (580) Powyżej 200 osób (155) Powyżej 350 osób (53) Powyżej 500 osób (38)Sale:
Do 30 osób (875) Do 60 osób (1137) Do 120 osób (1130) Powyżej 200 osób (518) Powyżej 350 osób (209) Powyżej 500 osób (111)Konferencje według miast:
Konferencje według kategorii:
Usługi według kategorii:
Rekreacja i sport (107) Obsługa techniczna (83) Personel (71) Atrakcje lokalne (62) Wyposażenie wnętrz i plenerów (55) Rozrywka (54) Transport (40) Catering (31) Muzyka (30) Organizatorzy (27) Gadżety (6) Szkolenia (4) Internet (4) Inne (3) Warsztaty tematyczne (3)Pakiety promocyjne według kategorii:
Wakacje (1) Majówka (1) Oferty SPA (1) Pakiety konferencyjne bez noclegu (1) Pomysł na integrację (1)