Oferta Kontakt
nie zalogowano

Controlling marketingowy – jak udowodnić, że marketing jest skuteczny

Controlling marketingowy – jak udowodnić, że marketing jest skuteczny

INFORMACJE OGÓLNE

Termin: 2015-02-03 – 2015-02-04
Lokalizacja: Warszawa
Branża: marketing
Opłata rejestracyjna od: 1956 zł
Strona www: http://szkoleniaatrium.pl/
Opis:

Trener: DR TOMASZ ŻYMINKOWSKI

Szkolenie prowadzone jest przy wykorzystaniu warsztatowych metod pracy.  Mini wykłady są tylko wstępem do indywidualnego i grupowego rozwiazywania konkretnych problemów (case study). Dyskusje prowadzić mają do wzajemnej wymiany wiedzy i doświadczeń oraz do refleksji nad tym, co zmienić w firmie, aby udowadniając, że marketing przynosi konkretne efekty, budować pozycję marketingu i swoją w firmie.

Szkolenie przeznaczone dla:

  • Menedżerów i dyrektorów marketingu
  • Menedżerów produktów i marek
  • Specjalistów z działów marketingu
  • Specjalistów z działów controllingu, odpowiedzialnych za ocenę wyników marketingu

Korzyści i rozwój umiejętności:

  • Nabycie umiejętności oceny skuteczności i efektywności działań marketingowych
  • Umiejętności zastosowania metod i narzędzi kontroli marketingowej
  • Umiejętność kompleksowej analizy działań marketingowych na podstawie danych liczbowych oraz statystyk sprzedażowych i marketingowych
  • Umiejętność wypracowania praktycznego systemu controllingowego w firmie
  • Umiejętność określania celów marketingowych, weryfikacji strategii marketingowej dzięki bieżącej ocenie skuteczności działań marketingu oraz podjęcia działań korygujących.
  • Umiejętność obliczenia ROI w marketingu, czyli wskaźnika zwrotu z inwestycji

Program szkolenia: Controlling marketingowy – jak udowodnić, że marketing jest skuteczny?

Moduł 1. Poziomy pomiaru efektów marketingu – jakie efekty daje marketing?

  1. Dlaczego mierzymy efekty marketingu?
  2. Kaskada efektów – potencjał rynkowy- wyniki rynkowe- wyniki finansowe
  3. Efekty dotyczące potencjału rynkowego
  4. Efekty rynkowe
  5. Efekty finansowe
  6. Rodzaje metod i narzędzi pomiaru efektów
  7. Czy skuteczny marketing jest zawsze efektywny?

Moduł 2. Controlling marketingu operacyjnego – jak mierzyć efekty działań marketingowych?

  1. Wskaźniki potencjału rynkowego – jak zmierzyć to, co dzieje się w głowie klienta?
    1. Świadomość marki
    2. Wizerunek marki
    3. Gotowość, skłonność i zamiar zakupu
    4. Zadowolenie dotychczasowych klientów
    5. Lojalność klientów
    6. Dostępność i pozycja produktów w sklepie
  1. Wskaźniki efektów rynkowych – jak potencjał rynkowy przekłada się na zachowania klientów?
    1. Analiza sprzedaży i udziałów rynku
    2. Penetracja, użytkowanie, powtarzalność i częstotliwość zakupu
    3. Analiza fluktuacji klientów (pozyskiwanie, utrzymywanie, utrata i odzyskiwanie)
    4. Analiza sprzedaży dodatkowej (cross- i up-selling), analiza kieszeni klienta
  1. Wskaźniki efektów finansowych – czy marketing tworzy wartość?
    1. Koszty i efekty marketingowe
    2. Rentowność sprzedaży
    3. Rachunek rentowności klienta
    4. Metoda progu rentowności
    5. Metoda zwrotu z inwestycji marketingowych – ROI
    6. Wskaźniki w budżetowaniu marketingu

Moduł 3. Controlling marketingu strategicznego – czy nasza strategia marketingowa jest dobra?

  1. Controlling wartości klienta
    1. Wartość dochodu ze sprzedaży podstawowej i dodatkowej
    2. Wartość dochodu z rekomendacji i informacji
    3. Modele wartości portfela klientów (customer eqiuty)
  2. Controlling wartości marki
  3. Marketingowa karta wyników
  4. Audyt marketingowy
    1. Audyt strategii
    2. Audyt procesów planowania marketingowego
  5. Organizacja i wdrożenie systemu controllingu marketingowego w firmie.

Wyszukaj na skróty

Obiekty w największych miastach:

Warszawa (184) Kraków (106) Poznań (101) Trójmiasto (95) Wrocław (61) Gdańsk (54) Łódź (44) Lublin (37) Zakopane (35) Katowice (26) Szczecin (26) Karpacz (24)

Makroregiony:

centrum (768) południe (715) północ (444) zachód (239) wschód (200)

Konferencje według miast:

Konferencje według kategorii:

Usługi według kategorii:

Rekreacja i sport  (107) Obsługa techniczna  (83) Personel  (71) Atrakcje lokalne  (62) Wyposażenie wnętrz i plenerów  (55) Rozrywka  (54) Transport  (40) Catering  (31) Muzyka  (30) Organizatorzy  (27) Gadżety  (6) Szkolenia  (4) Internet  (4) Warsztaty tematyczne  (3) Inne  (3)

Pakiety promocyjne według miast:

Gdynia  (2) Busko-Zdrój  (1) Wiązowna  (1) Częstochowa  (1)

Pakiety promocyjne według kategorii:

Pakiety konferencyjne bez noclegu  (1) Pomysł na integrację   (1) Wakacje   (1) Majówka  (1) Oferty SPA  (1)