Oferta Kontakt
nie zalogowano

MOTYWACJA w organizacji LEAN

MOTYWACJA w organizacji LEAN

INFORMACJE OGÓLNE

Termin: 2017-09-25 – 2017-09-26
Lokalizacja: Wrocław
Branża: rozwój osobisty
Opłata rejestracyjna od: 1490 zł
Organizator: Progress Project Sp. z o.o.
Strona www: http://szkolenia.progressproject.pl/
Opis:

Szkolenie skierowane jest do kadry kierowniczej niższego, średniego oraz wyższego szczebla, od których w największej mierze zależy sukces wdrażanych projektów LEAN. Poziom kompetencji liderów obszarów, brygadzistów, mistrzów i kierowników decyduje o tym, czy w firmie nastąpi diametralna zmiana sposobów myślenia i zachowań. Wszelkie wysiłki kadry zarządzającej, nakłady finansowe, czas i energia mogą zostać zaprzepaszczone poprzez nieodpowiednie motywowanie oraz błędną komunikację pomiędzy brygadzistami i mistrzami z liderami, podwładnymi i kierownikami.

 

Czas trwania

16 godzin dydaktycznych - 2 dni

Program szkolenia

  1. Wprowadzenie do szkolenia – cele i zadania:
  • SUKCES, który porywa do działania – „REWOLWEROWIEC” - zadanie zespołowe na forum,
  • najtrudniejsze elementy pracy lidera LEAN,
  • co motywuje – demotywuje lidera?
  • co motywuje – demotywuje podwładnych?
  • analiza problemu – czyli nad czym powinniśmy pracować?
  • strefa wpływu i strefa troski – mądrość lidera Lean.
  1. Zrozumieć LEAN na rynku konkurencyjnym:
  • trójkąt konkurencyjności,
  • czym jest ideologia LEAN?
  • cele organizacji LEAN,
  • korzyści i zagrożenia dla pracowników w realizacji LEAN.
  1. Motywacja w pracy zespołowej LEAN:
  • „Most Leonarda” – zadanie zespołowe,
  • zaangażowanie uczestników – źródła motywacji,
  • jak budować zmotywowane zespoły LEAN?
  1. Ograniczanie strat MUDA jako źródło motywacji:
  • czym jest MUDA?
  • MUDA w waszej firmie – przykłady,
  • narzędzia LEAN stosowane do ograniczenia MUDA,
  • cele firmy, klienta i pracowników a ograniczenie strat MUDA,
  • jak motywować aby ograniczać MUDĘ,
  • wnioski do dalszej pracy.
  1. Psychologia motywacji:
  • kluczowe kompetencje Lidera LEAN, które decydują o motywacji,
  • doświadczenie z długopisem – Gracz czy ofiara?
  • postawy i zachowania czy można na nie wpływać? 
  • determinizm czyli jak DNA, wychowanie i środowisko wpływają na nasze postawy?
  • motywacja wewnętrzna i motywacja zewnętrzna – przykłady z Waszej pracy,
  • mity i fakty na temat motywacji,
  • wnioski do dalszej pracy.
  1. Warunki organizacji w firmie LEAN – filary motywacji:
  • odpowiednie wynagrodzenie czyli…?
  • jasne cele i zadania możliwe do osiągnięcia oraz właściwy sposób ich delegowania,
  • docenienie sukcesów i zaangażowania,
  • sprawiedliwy i prosty system okresowej oceny pracy,
  • sprawiedliwy i prosty system premiowania,
  • możliwość rozwoju – planowane instruktarze, szkolenia i kursy..,
  • możliwość awansu – ścieżka kariery,
  • możliwość rotacji pracowników w obszarach pracy – przeciwdziałanie monotonni,
  • komunikowanie systemów motywacyjnych i oceny pracy.
  1. Trzy kluczowe zasady myślenia wymagane od pracowników i przełożonych w środowisku Lean:
  • dobre procesy dają dobre rezultaty,
  • problemy to możliwości,
  • nie musisz od razu potrafić musisz chcieć się nauczyć!
  1. „Najwyższa konstrukcja” – jak osiągnąć cel i mieć zmotywowany zespół – zadanie symulacyjne:
  • gdzie tkwią największe ograniczenia i bariery naszej motywacji? 
  • rola lidera LEAN – ludzie staną za Tobą albo przeciwko Tobie!
  • jak i dlaczego niemożliwe stało się możliwe?!!! 
  • typowe błędy lidera, które ograniczają efektywność zespołu,
  • wnioski do dalszej pracy.
  1. Motywowanie czyli…? Teoria i praktyka motywacji – najlepsze wzorce:
  • nasza definicja motywacji,
  • piramida Maslowa w waszej firmie,
  • czynniki higieny i motywatory wg Herzberga - Nie tylko kasa się liczy!
  • polska mapa motywacji,
  • lista 25 motywatorów – sprawdź czy znasz swoich podwładnych?
  • motywatory społeczne i finansowe,
  • lista praktycznych kar i nagród.
  1. Techniki komunikacji interpersonalnej lidera LEAN w motywacji zespołów:
  • test Millgrama – jak zbudować autorytet lidera poprzez odpowiednią komunikację,
  • techniki niewerbalne w motywacji,
  • techniki werbalne motywacji - Sztuka przekonywania na bazie korzyści i zagrożeń,
  • pochwała i nagana,
  • komunikaty typu Ja i TY,
  • konstruktywna Kanapka Krytyki,
  • metodologia komunikatu FUKO,
  • „Stawianie granic” – jak być konsekwentnym i wyciągać konsekwencje?
  1. Siedem czynników motywujących w środowisku Lean:
  • 7 niezbędników LEAN,
  • 7 niezbędników w realizacji 5S – praca w podzespołach,
  • 7 niezbędników w realizacji zarzadzania wizualnego Kanban,
  • 7 niezbędników w realizacji Kaizen (system sugestii),
  • 7 niezbędników w realizacji SMED,
  • 7 niezbędników w realizacji TWI,
  • 7 niezbędników w realizacji……? 
  1. Motywacja i KAIZEN:
  • na czym polega idea KAIZEN?
  • przykłady KAIZEN w Waszej pracy,
  • „Zarządzanie zespołem niewidomych” – wyzwanie dla prawdziwych liderów KAIZEN!!! – zadanie symulacyjne,
  • co nas motywowało do doskonalenia?
  • jak do tego podeszliśmy?
  • wnioski do dalszej pracy.
  1. Motywacja w sytuacji konfliktowej w organizacji LEAN:
  • konflikt, jako sytuacja rozwojowa - kierowanie energią konfliktu do współpracy, 
  • konflikt pomiędzy pojedynczymi osobami, a konflikt zespołowy,
  • reguły kryzysu grupowego.
  1. Interwencja lidera w sytuacjach konfliktowych – studia przypadków i trening umiejętności:
  • brak dyscypliny – spóźnienia, opuszczenie stanowiska, nie uprawnione rozmowy, nieprzestrzeganie zasad BHP..,
  • brak zaangażowania – Dlaczego Ja?...,
  • brak współpracy – Nie będę nikogo uczył, Niech inni to zrobią.. To nie moja wina..,
  • podważanie autorytetu lidera – Zrób to sam, co znowu wymyśliłeś, to jest bez sensu..,
  • nieprzestrzeganie standardów – tak mi jest łatwiej, co to za różnica?, kto to wymyślił?..,
  • brak motywacji i doskonalenia – za takie pieniądze mogę tylko guzik naciskać! Niby po co mam coś wymyślać? Ty jesteś od myślenia a ja od roboty…,
  • konflikt w zespole – 6 kroków wg Gordona,
  • mechanizmy najczęściej pojawiających się konfliktów w obszarach pracy LEAN – jak zapobiegać w przyszłości?
  1. Podsumowanie i wnioski:
  • jak poprzez prawidłowe kierowanie zespołem i motywację można ograniczyć MUDA?
  • nad czym powinniśmy dalej pracować?
  • zadania poszkoleniowe,
  • ocena szkolenia.

Wyszukaj na skróty

Obiekty w największych miastach:

Warszawa (184) Kraków (106) Poznań (101) Trójmiasto (95) Wrocław (61) Gdańsk (54) Łódź (44) Lublin (37) Zakopane (35) Szczecin (26) Katowice (26) Karpacz (24)

Makroregiony:

centrum (768) południe (715) północ (444) zachód (239) wschód (200)

Konferencje według miast:

Konferencje według kategorii:

Usługi według kategorii:

Rekreacja i sport  (107) Obsługa techniczna  (83) Personel  (71) Atrakcje lokalne  (62) Wyposażenie wnętrz i plenerów  (55) Rozrywka  (54) Transport  (40) Catering  (31) Muzyka  (30) Organizatorzy  (27) Gadżety  (6) Szkolenia  (4) Internet  (4) Warsztaty tematyczne  (3) Inne  (3)

Pakiety promocyjne według miast:

Gdynia  (2) Busko-Zdrój  (1) Wiązowna  (1) Częstochowa  (1)

Pakiety promocyjne według kategorii:

Oferty SPA  (1) Pakiety konferencyjne bez noclegu  (1) Pomysł na integrację   (1) Wakacje   (1) Majówka  (1)