Oferta Kontakt
nie zalogowano

Planowanie i strategie marketingowe

Planowanie i strategie marketingowe

INFORMACJE OGÓLNE

Termin: 2017-02-06 – 2017-02-07
Lokalizacja: Warszawa, Al. Jana Pawła II 27
Branża: marketing
Opłata rejestracyjna od: 1590 zł
Organizator: Akademia Marketingu Atrium
Strona www: http://szkoleniaatrium.pl/
Opis:

Trener: MICHAŁ DZIEKOŃSKI
“Doskonałe szkolenie dla każdej branży”  Ewa Chętnik, Geodis Polska Sp. z o.o.

“Polecam szkolenie: jest bardzo ciekawe, angażujące i nie sposób się nudzić. Cieszę się, że miałam możliwość uczestniczyć w takim ciekawym szkoleniu, na pewno wykorzystam wiedzę w codziennej pracy”
Agnieszka Krawczyk, Akademia Leona Koźmińskiego

Szkolenie przeznaczone dla:

  • Menedżerów i dyrektorów marketingu
  • Menedżerów produktów i marek
  • Specjalistów z działów marketingu
  • Specjalistów z działów planowania i controllingu

Korzyści i rozwój umiejętności:

  • Nabycie umiejętności stosowania różnych metod analizy marketingowej
  • Umiejętność wypracowywania skutecznych strategii marketingowych
  • Umiejętności wypracowania praktycznego planu działań marketingowych
Istotną częścią szkolenia jest symulacyjna gra strategiczna MARKETING CAMPAIGN – zastosowanie strategii i planów marketingowych w symulowanych warunkach rynku (ok. 4-5 godzin).

Program szkolenia: Planowanie i strategie marketingowe

Moduł 1. Analiza sytuacji wyjściowej – gdzie jesteśmy i dokąd możemy pójść?

1. Analiza zasobów – czym dysponujemy?

  • Model biznesu – jak generujemy przychody?
  • Audyt procesu planowania marketingowego – czy nie popełniamy błędów?
  • Analiza potencjału rynkowego (produkty/marki, ceny, dystrybucja, komunikacja)
  • Analiza portfela klientów

2. Analiza rynku funkcjonowania

  • Określenie rynku – czy dobrze definiujemy swój rynek?
  • Stworzenie mapy rynku – jak rynek jest zbudowany?
  • Analiza klientów – jak klienci podejmują decyzje o zakupie i czym różnią się między sobą?
  • Analiza konkurencji (charakter, natężenie)
  • Analiza konkurentów i ich strategii

3. Analiza warunków działania – co stało się, co dzieje się i co stanie się w przyszłości?

  • Prawo i polityka
  • Kultura i natura
  • Technologia
  • Demografia
  • Makroekonomia

4. Diagnoza i prognoza – jakie są nasze możliwości?

  • SWOT
  • Scenariusze rozwoju sytuacji – co jest najbardziej prawdopodobne?

Moduł 2. Wyznaczanie celów – dokąd chcemy i możemy dojść?

1. SMART-ne formułowania celów marketingowych – jaki jest cel naszej przyszłej wędrówki?
2. Cele w zakresie potencjału rynkowego  – co chcemy zmienić w umysłach klientów?
3. Cele rynkowe – jaką pozycję na rynku chcemy zająć?
4. Cele finansowe – Jak nasze działania marketingowe wpłyną na wartość przedsiębiorstwa dla właścicieli?

Moduł 3.  Tworzenie i wybór strategii marketingowej – jaką drogę wybieramy, aby dojść do celu?

1. Określenie pola rynkowego – co oferujemy/możemy oferować i komu?
2. Segmentacja – wybór rynku docelowego – pozycjonowanie – do kogo się zwracamy z naszą ofertą i dlaczego ma wybrać nas a nie konkurentów?
3. Strategia wobec konkurentów i partnerów biznesowych – iść na konfrontację czy współpracować?
4. Kryteria wyboru najlepszej strategii – która droga jest najlepsza?

5. Best practices – strategie marketingowe w realnych działaniach rynkowych

  • Rodzaje strategii marketingowych i ich wybór zależnie od celów, branży, działań konkurencji
  • Strategie oparte na wyszukiwaniu nisz rynkowych
  • Case studies skutecznych i ciekawych strategii marketingowych w Polsce i na świecie – interpretacja i analiza czynników sukcesu

Moduł 4. Planowanie działań marketingowych – co konkretnie robić, aby podążając wybraną drogą dojść do wybranego celu?

1. Kształtowanie wartości dla klienta – co robimy z ofertą produktową?
2. Kształtowanie cen – jak sprawić, aby klienci zapłacili nam uczciwą cenę za dostarczoną wartość?
3. Kształtowanie dostępności produktów – jak dostarczymy produkt naszym klientom?
4. Kształtowanie komunikacji marketingowej – jakich narzędzi użyjemy, aby poinformować i przekonać klientów do zakupu?
5. Sporządzanie budżetu i harmonogramu – ile mamy pieniędzy na realizację zadań i kto i kiedy będzie realizował plan?

Moduł 5. Wdrożenie i kontrola planu –  dobry plan to dopiero początek sukcesu

1. Bariery skuteczności planowania marketingowego – co może nam przeszkodzić w realizacji naszych zamiarów?
2. Komunikowanie planu wewnątrz firmy i motywowanie wykonawców – jak pozyskać sojuszników?
3. Kontrola wykonywania i wykonania planu

  • Kontrola bieżąca – czy robimy rzeczy właściwie?
  • Kontrola strategiczna – czy robimy właściwe rzeczy?

 

CENA SZKOLENIA OBEJMUJE:

  • materiały szkoleniowe – drukowane i elektroniczne oraz indywidualne testy, akcesoria gier symulacyjnych, narzędzia (Excel, Power Point) do wykorzystania w codziennej pracy
  • imienny certyfikat ukończenia szkolenia
  • e-mailowe konsultacje z trenerem do 14 od zakończenia szkolenia
  • lunch w restauracji lub w formie bufetu
  • catering w trakcie przerw: kawa, herbata, soki, ciastka

 


Wyszukaj na skróty

Obiekty w największych miastach:

Warszawa (184) Kraków (106) Poznań (101) Trójmiasto (95) Wrocław (61) Gdańsk (54) Łódź (44) Lublin (37) Zakopane (35) Szczecin (26) Katowice (26) Gdynia (24)

Makroregiony:

centrum (768) południe (715) północ (444) zachód (239) wschód (200)

Konferencje według miast:

Konferencje według kategorii:

Usługi według kategorii:

Rekreacja i sport  (107) Obsługa techniczna  (83) Personel  (71) Atrakcje lokalne  (62) Wyposażenie wnętrz i plenerów  (55) Rozrywka  (54) Transport  (40) Catering  (31) Muzyka  (30) Organizatorzy  (27) Gadżety  (6) Szkolenia  (4) Internet  (4) Warsztaty tematyczne  (3) Inne  (3)

Pakiety promocyjne według miast:

Gdynia  (2) Busko-Zdrój  (1) Wiązowna  (1) Częstochowa  (1)

Pakiety promocyjne według kategorii:

Pakiety konferencyjne bez noclegu  (1) Pomysł na integrację   (1) Wakacje   (1) Majówka  (1) Oferty SPA  (1)