Oferta Kontakt
nie zalogowano

Podstawy marketingu

Podstawy marketingu

INFORMACJE OGÓLNE

Termin: 2017-02-09 – 2017-02-10
Lokalizacja: Warszawa, Aleje Jerozolimskie 181 B
Branża: marketing
Opłata rejestracyjna od: 1590 zł
Organizator: Akademia Marketingu Atrium
Strona www: http://szkoleniaatrium.pl
Opis:

Trener: DR TOMASZ ŻYMINKOWSKI

 


Szkolenie przeznaczone dla:

  • osób, które rozpoczynają pracę w działach marketingu i pragną poznać w praktyce podstawowe narzędzia pracy marketerów
  • dla osób bez klasycznego wykształcenia marketingowego, które chcą pogłębić i uporządkować wiedzę o marketingu
  • specjalistów z działów sprzedaży, którzy chcą poznać główne działania marketingowe
  • koordynatorów i specjalistów, którzy będą zarządzać produktem lub marką
  • osób, które pracują w działach marketingu i chciałyby pogłębić, uaktualnić i usystematyzować swoją wiedzę marketingową

Korzyści i rozwój umiejętności:

  • zrozumienie roli marketingu w firmie w zależności od sektora I branży (B2B, B2C, FMCG, usługi i in.)
  • umiejętność wykorzystania  segmentacji i profilowania klientów
  • praktycznego planowania działań marketingowych, wyboru strategii marketingowych
  • zdobycie umiejętności w zakresie komunikacji marketingowej B2B i B2C
  • poznanie zasad i elementów marketingu mix
  • umiejętność szacowania zwrotu z inwestycji w marketingu

Program szkolenia: Podstawy nowoczesnego marketingu

1. Otoczenie marketingowe firmy

  • Mikrootoczenie: firma, dostawcy, pośrednicy marketingowi, klienci, konkurenci, inne podmioty rynku
  • Makrootoczenie i jego elementy

2. Zachowania nabywców – zrozumienie motywów działania i sposobu podejmowania decyzji 

  • Modele zachowań nabywców
  • Czynniki wpływające na zachowania nabywców
  • Proces decyzyjny nabywcy

3. Komunikacja marketingowa w praktyce

  • Specyfika i typy komunikacji marketingowej na różnych rynkach: FMCG, B2C, B2B oraz w zależności od sytuacji rynkowej, cyklu życia produktu – case study/dyskusja
  • Komunikacja marketingowa tradycyjna i w internecie
  • Współpraca z agencjami reklamowymi i domami mediowymi w praktyce

4. Segmentacja, pozycjonowanie i targetowanie oferty

  • Ocena potencjału na tle konkurencji w praktyce
  • Segmentacja klientów
  • Ocena potencjału rynkowego segmentów B2C i B2B
  • Pozycjonowanie produktu

5. Plany marketingowe w praktyce

  • Podstawy tworzenia planów marketingowych
  • Wyznaczanie celów, ocena potencjału rynkowego
  • Analiza SWOT
  • Wykorzystanie badań marketingowych w opracowywaniu strategii
  • Planowanie działań w macierzy produkt-rynek i tworzenie strategii marketingowych
  • Dobór narzędzi marketingowych do zaplanowanych działań

6. Tworzenie strategii marketingowej, rodzaje strategii marketingowych

  • Segmentacja rynku
  • Wybór rynku docelowego
  • Pozycjonowanie wybranego produktu na rynku
  • Budowanie przewagi konkurencyjnej

7. Taktyka różnych działań marketingowych – adresowanie działań do konkretnych grup klientów

  • Zarządzanie produktami i usługami w praktyce – najważniejsze narzędzia
  • Zarządzanie ceną
  • Działania dystrybucyjne, wsparcie sprzedaży

8. Marketing-mix

  • Elementy marketingu-mix: produkt, cena, promocja, dystrybucja
  • Strategie cenowe
  • Zaplanowanie marketing-mix dla wybranego produktu: wybór produktu, ustalenie ceny, ustalenie budżetu oraz sposobu komunikacji, wybór kanałów dystrybucji

9. Podstawowe metody analizy i oceny rynkowej sytuacji przedsiębiorstwa.

CENA SZKOLENIA OBEJMUJE:

  • materiały szkoleniowe – drukowane i elektroniczne
  • imienny certyfikat ukończenia szkolenia
  • e-mailowe konsultacje z trenerem do 14 dni od daty zakończenia szkolenia
  • lunch w restauracji lub w formie bufetu
  • catering w trakcie przerw: kawa, herbata, soki, ciastka

Wyszukaj na skróty

Obiekty w największych miastach:

Warszawa (184) Kraków (106) Poznań (101) Trójmiasto (95) Wrocław (61) Gdańsk (54) Łódź (44) Lublin (37) Zakopane (35) Szczecin (26) Katowice (26) Gdynia (24)

Makroregiony:

centrum (768) południe (715) północ (444) zachód (239) wschód (200)

Konferencje według miast:

Konferencje według kategorii:

Usługi według kategorii:

Rekreacja i sport  (107) Obsługa techniczna  (83) Personel  (71) Atrakcje lokalne  (62) Wyposażenie wnętrz i plenerów  (55) Rozrywka  (54) Transport  (40) Catering  (31) Muzyka  (30) Organizatorzy  (27) Gadżety  (6) Szkolenia  (4) Internet  (4) Warsztaty tematyczne  (3) Inne  (3)

Pakiety promocyjne według miast:

Gdynia  (2) Częstochowa  (1) Busko-Zdrój  (1) Wiązowna  (1)

Pakiety promocyjne według kategorii:

Majówka  (1) Oferty SPA  (1) Pakiety konferencyjne bez noclegu  (1) Pomysł na integrację   (1) Wakacje   (1)