Oferta Kontakt
nie zalogowano

Techniki i mechanizmy wywierania wpływu na ludzi - skuteczna perswazja

 Techniki i mechanizmy wywierania wpływu na ludzi - skuteczna perswazja

INFORMACJE OGÓLNE

Termin: 2015-01-19 – 2015-01-20
Lokalizacja: Łódź
Branża: rozwój osobisty
Opłata rejestracyjna od: 1599 zł
Organizator: KM studio szkolenia
Strona www: http://www.kmstudio.com.pl/
Opis:

Szkolenie wywieranie wpływu skierowane jest do specjalistów oraz menagerów, którzy chcą sprawnie posługiwać się technikami wywierania wpływu w komunikacji, aby odpowiedzialnie i skutecznie wdrażać właściwe rozwiązania w codziennej współpracy z ludźmi. 

Podczas szkolenia wywieranie wpływu
Uczestnicy poznają naturalne mechanizmy i techniki wywierania wpływu, które umożliwiają przekonywanie i zmianę postaw u ludzi w sposób ekologiczny i uczciwy. Trening obejmuje pracę nad dwiema grupami technik wywierania wpływu, to znaczy ekspresywnymi ( opartymi głównie na aktywnej komunikacji werbalnej i niewerbalnej) oraz receptywnymi ( polegającymi przede wszystkim na słuchaniu i umiejętnym odbiorze, czy uzyskiwaniu informacji). Podczas warsztatów Uczestnicy uczą się także rozpoznawania manipulacji oraz wypracowują sposoby radzenia sobie z nią. 

Program szkolenia: Techniki i mechanizmy wywierania wpływu na ludzi



1. Czym jest wywieranie wpływu i w jaki sposób różni się od manipulacji

  1. Wywieranie wpływu ekspresywne ( oparte na aktywnej komunikacji werbalnej i niewerbalnej) a wywieranie wpływu receptywne ( oparte na aktywnym słuchaniu i uzyskiwaniu potrzebnych informacji)
  2. Test: samoocena mocnych stron i obszarów do rozwoju w obu aspektach wywierania wpływu

2. Ekspresywne wywieranie wpływu

  1. Jasne, precyzyjne, wystarczająco częste i konsekwentne mówienie ( przedstawianie swojego punktu widzenia) ( zwrócenie uwagi na cel)
  2. Przekonywanie i jego reguły: 
    - używanie ciekawej narracji
    - stosowanie języka korzyści
    - przedstawianie przykładów, anegdot
    - argumentacja racjonalna i emocjonalna
    - perswazyjna konstrukcja wypowiedzi
    - reguła pierwszeństwa i świeżości
    - osobowa forma mówienia
    - bezpośrednie zwracanie się do odbiorców
    - sztuczki perswazyjne w wypowiedzi
  3. Negocjowanie rozwiązań
    - Przygotowanie do negocjacji
    - komunikowanie oparte o uczciwą wymianę
    - przedstawianie konsekwencji proponowanych rozwiązań
  4. Umiejętne zjednywanie sojuszników
    - argumentacja nakierowana na wizję sukcesu na końcu wspólnej drogi
    - sztuka zachęcania innych do podejmowania działania

3. Receptywne wywieranie wpływu

  1. dociekanie
    -  sztuka zadawania pytań prowokujących do myślenia ( pytania otwarte, zamknięte, sugerujące, schemat prowadzenia rozmowy tak, aby ją kontrolować);
    - weryfikowanie pomysłów i rozwiązań
  2. słuchanie
    - uważne słuchanie ze zrozumieniem
    - parafrazowanie słów innych i sprawdzanie, czy dobrze rozumiem
    - logiczne wnioskowanie sprawdzające siłę stanowiska i rodzaj zastrzeżeń drugiej strony
    - wyłączanie tzw. "monologu wewnętrznego" podczas słuchania
  3. dostrajanie
    - umiejętne wyszukiwanie i komentowanie obszarów budzących obopólną troskę i zainteresowanie
    - otwarte mówienie o swojej motywacji
  4. ukierunkowywanie
    -pomaganie innym wyjaśnić problemy, które przed nimi stoją
    -prowokowanie innych do proponowania działań, które mogliby podjąć

4. Komunikacja niewerbalna w wywieraniu wpływu
a. spójność treści werbalnej i niewerbalnej
b. emocje jako narzędzie wywierania wpływu
c. świadomość tego co wyrażam niewerbalnie ( jak mogę być odbierany/a)
d. ćwiczenia z "słuchania" przekazu niewerbalnego
e. Rola wizerunku osoby oraz przestrzeni w wywieraniu wpływu

5. Mechanizmy manipulacji pod kątem obrony przed nimi

Wzajemność, zaangażowanie i konsekwencja, społeczny dowód słuszności, lubienie i sympatia, autorytet, niedostępność, automatyzmy oraz inne wybrane sposoby manipulacji


Wyszukaj na skróty

Obiekty w największych miastach:

Warszawa (179) Kraków (101) Poznań (100) Trójmiasto (93) Wrocław (61) Gdańsk (53) Łódź (43) Lublin (36) Zakopane (35) Katowice (26) Szczecin (26) Karpacz (24)

Makroregiony:

centrum (756) południe (709) północ (440) zachód (237) wschód (198)

Konferencje według miast:

Konferencje według kategorii:

Usługi według kategorii:

Rekreacja i sport  (107) Obsługa techniczna  (83) Personel  (71) Atrakcje lokalne  (62) Wyposażenie wnętrz i plenerów  (55) Rozrywka  (54) Transport  (40) Catering  (31) Muzyka  (30) Organizatorzy  (27) Gadżety  (6) Szkolenia  (4) Internet  (4) Warsztaty tematyczne  (3) Inne  (3)

Pakiety promocyjne według miast:

Pakiety promocyjne według kategorii: