Oferta Kontakt
nie zalogowano

Zarządzanie produktem

Zarządzanie produktem

INFORMACJE OGÓLNE

Termin: 2015-01-29 – 2015-01-30
Lokalizacja: Warszawa
Branża: marketing
Opłata rejestracyjna od: 1956 zł
Organizator: Akademia Marketingu Atrium
Strona www: http://szkoleniaatrium.pl/
Opis:

Trener: MICHAŁ DZIEKOŃSKI

Szkolenie przeznaczone dla:
  • product managerów i brand managerów,
  • menedżerów i specjalistów ds. komunikacji marketingowej współpracujących
  • z product i brand managerami,
  • specjalistów i ekspertów technicznego zarządzania produktami i rozwoju produktów, w celu wzbogacenia umiejętności o nowoczesną wiedzę marketingową,
  • dyrektorów, specjalistów i menedżerów ds. marketingu, sprzedaży oraz PR,
  • menedżerów i specjalistów z obszaru sprzedaży, pragnących rozwinąć kompetencje marketingowe z zakresu sprzedawanej przez siebie oferty,
  • dyrektorów zarządzających, członków zarządów, dyrektorów finansowych oraz współpracujących z marketingiem – zainteresowanych sposobami oceniania efektywności zarządzania produktami i markami.
Korzyści i rozwój umiejętności:
  • praktyczne poznanie zakresu zadań realizowanych przez product managerów
  • i sprawdzenie się w realnym działaniu w bezpiecznych warunkach symulowanych rynków (grywalizacja – uczestnictwo w symulacji zarządzania produktem w różnych fazach cyklu życia),
  • poznanie kilku kluczowych narzędzi do realizacji analiz produktowych (praktyczne narzędzia w MS Excel do natychmiastowego wykorzystania w realizowanej pracy),
  • dobór odpowiednich mierników do oceny skuteczności i efektywności swojej aktywności w zakresie zarządzania produktami,
  • poznanie (benchmarking) kilkudziesięciu inspirujących przykładów z zarządzania produktami i markami w różnych cyklach życia (case-studies, interaktywne przykłady, historie sukcesów oraz porażek produktów i marek),
  • rozwój umiejętności zarządzania produktem i marką w epoce nowych mediów – inspirujące narracyjne prezentacje produktowe (storytelling), zarządzanie produktem i marką w mediach społecznościowych, mikrotrony produktowe i in.

PROGRAM SZKOLENIA: ZARZĄDZANIE PRODUKTEM

Blok I
SYMULACYJNA GRA STRATEGICZNA „PRODUCT LIFECYCLE MANAGEMENT
 
1. Środowisko pracy product managera – produkty, rynki, konkurencja, trendy,
ograniczenia po stronie zasobów (finansowych, rzeczowych i ludzkich)
  • Praktyczna mapa działań product managera w ujęciu produktowo-rynkowym
  • Kluczowe cele realizowane przez product managerów ilustrowane w symulacji
  • Logistyka projektów zarządzania produktami i kluczowe ryzyka
  • Ocena trendów rynkowych i możliwości tworzenia USP (unique selling proposal) produktów i marek
2. Wprowadzanie produktów na rynek – pierwsza faza symulacji PRODUCT LIFECYCLE MANAGEMENT
  • Budżetowanie działań w zakresie zarządzania produktami w fazie wprowadzania wyrobów na rynek
  • Budowanie przewagi konkurencyjnej narzędziami marketingowymi w fazie wprowadzania produktu na rynek
  • Rywalizacja rynkowa i raportowanie wyników w fazie launchingu produktu
  • Feedback i praktyczny benchmarking działań – ocena koncepcji strategicznych firm i portfela produktów w symulacji rynkowej
3. Rozwój i dojrzałość produktów na rynku – druga faza symulacji  PRODUCT LIFECYCLE MANAGEMENT
  • Porównanie wyników (benchmarking) w zakresie wyników portfela produktów, rentowności na produktach i in.
  • Opracowanie strategii produktu dla fazy rozwoju i dojrzałości
  • Ocena efektów działań marketingowych w drugiej fazie grywalizacji rynkowej
  • Feedback i praktyczny benchmarking działań – ocena koncepcji strategicznych firm i portfela produktów w symulacji rynkowej
4. Wyniki symulacji  PRODUCT LIFECYCLE MANAGEMENT w ujęciu przekrojowym, opis zwycięskich strategii
  • Wyłonienie zwycięzcy (g)rywalizacji i wręczenie nagród najlepszej drużynie
  • Rzut oka na model rynkowy – czynniki skuteczności i efektywności działań marketingowych wpływający na sukces rynkowy
  • Czynniki sukcesu zarządzania produktem w praktyce
  • Learning by experience – poznanie efektów realizowanych działań, możliwość modyfikacji codziennych strategii dzięki symulacji rynkowej przeprowadzonej w bezpiecznych warunkach sali szkoleniowej.
 
Blok II. NARZĘDZIA PRACY PRODUCT I BRAND MANAGERÓW – OD ANALIZ PO UMIEJĘTNOŚCI PREZENTACYJNE I W ZAKRESIE NOWYCH MEDIÓW
 
1. Learning by experience – wskaźniki skuteczności i efektywności marketingu na podstawie wyników symulacji PRODUCT LIFECYCLE MANAGEMENT z poprzedniego dnia
  • Zwycięskie strategie zarządzania produktami i ich cechy (krok po kroku analiza najlepszej strategii pod kątem skuteczności i efektywności działań)
  • Ocena wskaźników z punktu widzenia strategii produktu
  • Wskaźniki: udziałów rynkowych, kosztów marketingowych do sprzedaży, share of spending, rentowności brutto produktów i in.
  • Dyskusja dotycząca roli śledzenia skuteczności i efektywności działań zarządzania produktami w sukcesie firm na rynku
  • Learning by experience – prezentacja wskaźników marketingowych na „żywych” przykładach strategii marketingowych z pierwszego dnia warsztatów.
2. Zarządzanie produktami – mapa kompetencji product i brand managerów
  • Kompetencje techniczne – wiedza techniczna o produktach i usługach, zakres
  • w jakim jest wymagana w różnych sektorach
  • Kompetencje analityczne – analizy produktowe ilościowe i jakościowe
  • Kompetencje marketingowe i organizacyjne – wykorzystanie
  • Kompetencje medialne – wykorzystanie mediów, umiejętność prezentacji
  • i przekonywania do swoich racji
  • Kompetencje interpersonalne – współpraca z innymi działami, samodzielność, zarządzanie czasem i efektywnością osobistą
  • Testy predyspozycyjne oraz kompetencyjne w zakresie naturalnych ról zespołowych oraz kompetencji analitycznych i marketingowych (quiz-puzzle).
3. Wybrane narzędzia analiz produktowych (kompetencje analityczne product managerów)
  • Wykorzystanie metod portfelowych do oceny potencjału rynkowego produktów
  • Mapy pozycjonowania produktów i usług na tle konkurencji
  • Ocena kampanii zarządzania produktami w praktyce (Marketing/Product Scorecard)
  • Realizacja praktycznych narzędzi produktowych (m.in. w MS Excel) na praktycznych przykładach produktów i usług uczestników szkolenia
4. Narzędzia marketingowe zarządzania produktami i markami (kompetencje marketingowe i techniczne product managerów)
  • Obszary wiedzy technicznej i narzędzia techniczne pracy product managerów
  • Tworzenie map potencjału marek (m.in. sześciokąt Kapferera)
  • Wykorzystanie mechanizmów cenowych w zarządzanie produktami
  • Techniki audytu dystrybucji i sprzedaży produktu
  • Ocena komunikacji marketingowej produktów i usług
  • Zarządzanie produktami i markami w różnych fazach cyklu życia – na praktycznych przykładach
  • Case-studies inspirujących strategii (oraz najczęściej popełnianych błędów) na przykładzie znanych produktów i marek w Polsce i na świecie
5. Prezentacja rozwiązań produktowych (kompetencje prezentacyjne i w zakresie nowych mediów product managerów)
  • Metody prezentacji produktów (katalogi, foldery, karty produktowe, prezentacje multimedialne, social media, mikrostrony www, roll-up i in.)
  • Uniwersalne zasady wizualizacji produktów i prezentowania produktów i usług
  • w praktyce
  • Tworzenie historii produktowych – storytelling w praktyce
  • Podsumowanie warsztatów – ocena zdobytych kompetencji, knowledge pills
  • i mini-debata o przyszłości zarządzania produktami i markami.
  • Przykłady ciekawych narzędzi on-line i stron internetowych dedykowanych product managerom i prezentacjom produktowym.

Wyszukaj na skróty

Obiekty w największych miastach:

Warszawa (184) Kraków (106) Poznań (101) Trójmiasto (95) Wrocław (61) Gdańsk (54) Łódź (44) Lublin (37) Zakopane (35) Szczecin (26) Katowice (26) Karpacz (24)

Makroregiony:

centrum (768) południe (715) północ (444) zachód (239) wschód (200)

Konferencje według miast:

Konferencje według kategorii:

Usługi według kategorii:

Rekreacja i sport  (107) Obsługa techniczna  (83) Personel  (71) Atrakcje lokalne  (62) Wyposażenie wnętrz i plenerów  (55) Rozrywka  (54) Transport  (40) Catering  (31) Muzyka  (30) Organizatorzy  (27) Gadżety  (6) Szkolenia  (4) Internet  (4) Warsztaty tematyczne  (3) Inne  (3)

Pakiety promocyjne według miast:

Gdynia  (2) Częstochowa  (1) Busko-Zdrój  (1) Wiązowna  (1)

Pakiety promocyjne według kategorii:

Majówka  (1) Oferty SPA  (1) Pakiety konferencyjne bez noclegu  (1) Pomysł na integrację   (1) Wakacje   (1)