23 grudnia
Event biznesowy na miarę XXI wieku - atrakcyjne sposoby organizacji spotkań firmowych
Organizacja spotkań firmowych to jedno z największych wyzwań, jakie stoją przed pracodawcą. Dawno już minęły czasy, kiedy to pracownicy firmy spotykali się w skromnej restauracji, a prezentacje dotyczące dotychczasowych osiągnięć, kolejnych projektów i wdrażanych innowacji przekazywane były na niewyraźnych kserokopiach.
Obecnie przygotowanie interesującej i atrakcyjnej dla uczestników prezentacji jest zadaniem szalenie skomplikowanym - zarówno w zakresie projektowania, jak i wykonania. Ilość eventów firmowych organizowanych w Polsce systematycznie wzrasta - według raportu Polskiej Izby Turystycznej w 2014 roku było to 18 820 spotkań, czyli o ponad 700 więcej niż w roku 2013. Prognozy na kolejne lata zdecydowanie uwzględniają ten trend.
Mimo rozwoju bazy szkoleniowo-biznesowej, która w ostatnich latach rozrosła się do naprawdę sporych rozmiarów, potencjał ukryty w pomysłowym scenariuszu spotkania ze współpracownikami jest wciąż w Polsce niewykorzystywany. Trendy w zakresie eventów w branży biznesowej docierają do nas stosunkowo powoli, co wpływa na jakość przeprowadzanych spotkań firmowych. Ostatnio jednak obserwuje się delikatne zmiany w organizacji tego typu wydarzeń. Pracodawcy starają się odchodzić od starych koncepcji sztywnych meetingów, a zastępować je urozmaiconymi wyjazdami
w ciekawe zakątki naszego kraju. Ten fakt nie powinien dziwić: minimalny koszt jednodniowej konferencji, z jakim należy się liczyć to 100 zł za uczestnika, a więc cena nie jest zaporowa dla budżetu firm. Aby jednak te pieniądze móc uznać za zainwestowane a nie wydane, spotkanie powinno zapaść w pamięć jego uczestnikom. W myśl zasady mówiącej o tym, że przez zabawę uczymy się najszybciej, pracodawcy starają się także odchodzić od kilkugodzinnych prelekcji z krótką przerwą na kawę, na rzecz aktywnego uczestnictwa i trybu zadaniowego pracy w grupach. Łatwiej jest wówczas wskazać słabe i mocne strony danych projektów, czas płynie szybciej, a kreatywna praca pozwala na nawiązanie kontaktu między uczestnikami.
Wydarzenie zostanie zapamiętane tylko wtedy, jeśli wystąpi jakiś element zaskoczenia. Może być to miejsce, w którym zostanie zorganizowane albo jedna z atrakcji podczas weekendowego wyjazdu. Najważniejszy jest pomysł. Zaproponowanie uczestnikom firmowego spotkania wspólnego zwiedzania miasta, w którym odbywa się event, wieczór tematyczny, np. meksykański lub filmowy, albo wypad na basen, jest ciekawym urozmaiceniem w takiej sytuacji. Jeśli grupa uczestników na to pozwoli, można im zapewnić niezapomniane wspomnienia w postaci zawodów na torze kartingowym, albo poprawić ich umiejętności kooperacji dzięki drużynowej rozgrywce w paintball. Samo miejsce może być również największą atrakcją. Aktualnie organizatorzy prześcigają się w oferowaniu niecodziennych miejsc na spotkania. Nowoczesne stadiony oferują sale konferencyjne z widokiem na płytę boiska, a muzea pozwalają na delektowanie się sztuką podczas szkoleń biznesowych. Do tej grupy zaliczyć można także zamki, stare browary czy wnętrza postindustrialne. Jednym z przykładów jest krakowski Browar Lubicz. "Obiekty postindustrialne, szczególnie te pieczołowicie odrestaurowane, są jednocześnie miejscami z duszą, jak i nowoczesnymi obiektami eventowymi, z zapleczem ułatwiającym realizację nawet najbardziej śmiałych wizji" - mówi Marta Skorupska, event manager Browaru Lubicz. Co warte podkreślenia, ośrodek powinien także posiadać zaplecze gastronomiczne, które będzie odpowiadało gustom uczestników wyjazdu integracyjnego. Jeśli chodzi o dodatkowe atrakcje, to stanowić je może np. oprowadzanie po budynku, degustacja piwa w miejscu, w którym ono powstaje lub też przedstawienie historii miejsca.
Wszystkie te elementy składają się na pozytywną ocenę wśród pracowników, a to z kolei przekłada się na ich opinię o firmie i podejście do swoich obowiązków. Wachlarz możliwości jest tak naprawdę nieograniczony. Najważniejsze jest podejście pracodawcy i kreatywna wizja organizacji takiej firmowej imprezy. A potem możecie już tylko celebrować kolejne wspólne sukcesy!
Obiekty w największych miastach:
Warszawa (184) Kraków (106) Poznań (101) Trójmiasto (95) Wrocław (61) Gdańsk (54) Łódź (44) Lublin (37) Zakopane (35) Szczecin (26) Katowice (26) Karpacz (24)Typy obiektów:
Obiekt hotelowy (1583) Ośrodek wypoczynkowo-szkoleniowy (231) Centrum konferencyjne (181) Unikalne miejsce (107) Pensjonat (94) Obiekty kultury (33) Restauracja (32) Hala sportowo-widowiskowa (26) Muzeum (14) Centrum rekreacji/piknik (14) Centrum targowo-kongresowe (5) Statek (4)Noclegi:
Do 30 osób (182) Do 60 osób (588) Do 120 osób (580) Powyżej 200 osób (155) Powyżej 350 osób (53) Powyżej 500 osób (38)Sale:
Do 30 osób (876) Do 60 osób (1138) Do 120 osób (1130) Powyżej 200 osób (519) Powyżej 350 osób (209) Powyżej 500 osób (111)Konferencje według miast:
Konferencje według kategorii:
Usługi według kategorii:
Rekreacja i sport (107) Obsługa techniczna (83) Personel (71) Atrakcje lokalne (62) Wyposażenie wnętrz i plenerów (55) Rozrywka (54) Transport (40) Catering (31) Muzyka (30) Organizatorzy (27) Gadżety (6) Szkolenia (4) Internet (4) Inne (3) Warsztaty tematyczne (3)Pakiety promocyjne według kategorii:
Pomysł na integrację (1) Wakacje (1) Majówka (1) Oferty SPA (1) Pakiety konferencyjne bez noclegu (1)